הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה היום (חמישי) בקריאה שלישית ובכך נורתה יריית הפתיחה של מערכת הבחירות. שר הבריאות ניצן הורוביץ שוחח על כך עם גדעון אוקו, בתוכניתו ב-103FM והסביר כיצד תיערך מפלגת מרצ למירוץ.  

בפתח דבריו אמר: "אני חושב שהייתה ממשלה טובה מאוד, אגב היא ממשיכה. מהערב יהיה לנו ראש ממשלה חדש יאיר לפיד, אני מברך אותו, אעמוד לצידו. אנחנו נמשיך בכהונה הטובה שלנו עד שתקום ממשלה אחרת. אני חושב שלא היה צריך לפזר את הקואליציה והכנסת, אני חושב שהיה אפשר להמשיך, חבל לי שיוצאים לבחירות חמישיות".

לדבריו, "היה אפשר להמשיך את הממשלה. האלטרנטיבה של בחירות חמישיות, עוד הפעם בלי תקציב, עוד הפעם בלי כנסת, זה לא נכון. אני מבין את הבעיות שהיו, נפל הפור, אנחנו הולכים לבחירות, מסתכלים קדימה ויש לנו הרבה הישגים בשנה הזאת. אנחנו הולכים לבחירות בגאווה ובראש מורם".

כשנשאל האם בנט אשם בנפילת הקואליציה, אמר הורוביץ: "אני חושב שזה בכלל לא נכון לראות את זה ככה, הממשלה הזו הייתה הישג ענק. מלכתחילה זה לא היה פשוט. 8 מפלגות מאוד שונות זו מזו, זה דבר שהוא לא קיים בשום מקום בעולם, זה בלתי אפשרי ולמרות זאת הצלחנו אחרי 4 מערכות בחירות של שיתוק".

עוד אמר: "האלטרנטיבה הייתה להמשיך עוד הפעם ועוד הפעם בבחירות כשנתניהו נשאר ראש ממשלה ואנחנו הפסקנו את הרצף הזה. נכון, רציתי שזה ימשך יותר, אני חושב שהיה אפשר, אבל גם מה שהיה היה דבר חשוב בצורה בלתי רגילה. הבאנו הישגים, אני במשרד הבריאות ששנים לא היו, כמו תקציב בריאות הרבה יותר גדול שהבאתי ודברים אחרים וגם הממשלה ככלל. אני חושב שההישג הכי גדול שלה זה שהיא הפסיקה את שיח ההסתה והשנאה נגד חצי עם. בממשלה הקודמת בראשות נתניהו יצאו כל הזמן התקפות על מערכת המשפט, התקשורת, הבוגדים, השמאלנים, העבים, זה פשוט היה בלתי נסבל ואנחנו הפסקנו את העניין הזה. הממשלה שלנו הלכה בדרך אחרת, אני חושב שמוצלחת מאוד, ואני חושב בהיסטוריה היא תיזכר כאחת הממשלות הטובות שהיו במדינת ישראל".

כשנשאל האם היה יכול לעשות משהו אחרת בממשלה, ענה הורוביץ: "זה ברור לכל אחד מאיתנו, גם לי יש אחריות להכול, ובמקרה שלנו ח"כ זועבי היא בוודאי תקלה, טעות קשה אבל היא כבר לא רלוונטית ואנחנו מסתכלים קדימה. הוכחנו שאנשים מדעות שונות כן יכולים לעבוד ביחד, שמפלגות ערביות ויהודיות כן יכולים לעבוד ביחד. הוכחתי את זה בקורונה - כן אפשר להתקדם, עברנו שני גלי קרונה ענקיים בלי יום אחד של סגר, זה לא היה מה בכך. בסוף ההיסטוריה תשפוט אותנו לחיוב גדול ואני גאה, באמת גאה, שהיה לי חלק בהקמת הממשלה הזו ואני כמובן ממשיך במשרד הבריאות, יש לי עוד הרבה מה לעשות".

על מצבה הרע של מרצ בסקרים האחרונים, לפיהם היא נמצאת על התפר שבין ארבעה מנדטים לאחוז החסימה, אמר: "אני חושב שאנחנו התייצבנו. אני כבר אמרתי את זה ולא בפעם הראשונה, אני חושב שזו הדרך הנכונה – גוש סוציאל דמוקרטי של שמאל ציוני. אבל בכל אופן לגבי מרצ אני רוצה להגיד לך, אנחנו אף פעם לא היינו מפלגה ענקית, תמיד לפני בחירות אני שומע את הדיבורים האלו וההספדים. אני הוכחתי בפעם שעברה, הכפלתי את כוחה של מרצ, הכנסתי אותה לממשלה אחרי 20 שנה של אופוזיציה, הבאנו הישגים גדולים. יש לנו הרבה מה להציג בבחירות האלו".

על הדיווחים כי יאיר גולן שוקל להתמודד על ראשות המפלגה, אמר הורוביץ: "אצלנו יש דמוקרטיה, אנחנו לא מפלגה של בוס שמחליט מי יהיה ברשימה. המתפקדים שלנו בוחרים וככה צריך. לצערי כמעט לא נשארו מפלגות כאלו, זה הכול מפלגות שהבוס בוחר את כל חברי הרשימה. אני גאה בדמוקרטיה הפנימית שלנו וכל מי שירצה, באמת יתפקד, יתמודד, יצביע, אהלן וסהלן".



בהמשך, התייחס שר הבריאות לתמונת התחלואה של הקורונה שעלתה בשבועות האחרונים במידה ניכרת. "צריך לשים מסכות בחללים סגורים, השאלה אם צריך להפוך את זה לחובה או שהציבור צריך להבין שבמקומות סגורים, למשל תחבורה ציבורית", אמר. 

על פסיקת בית המשפט העליון בארצות הברית בעניין ההפלות, אמר: "ארה"ב חזרה אחורה 100 שנה, החלטה חשוכה ואצלנו הבאתי רפורמת הפלות אחרי באמת 45 שנה שלא נגעו בעניין הזה, שמקלה על נשים בתהליך, מאפשרת להן עד שלב מסוים לעשות הפלה בקופת החולים. מקלה מאוד על הליכי הועדה, לא צריך כבר להופיע פיזית, אפשר לשלוח מכתב. שנינו הרבה מאוד דברים. אני חושב שזה הישג ענק, הנה עוד דוגמה להישגים שלנו בממשלה".

הורוביץ טען: "טראמפ מינה שופטים שמרניים, לא רק בנושא ההפלות אלא גם בנושאים האחרים לצערי עוד צפויות שם פסיקות חשוכות. יש היום רוב שמרני קשה בבית המשפט העליון שם וזו התוצאה. אני חושב שזה מקומם חלק גדול מאוכלוסיית אמריקה ואני חושב שזו טעות גדולה, זו פגיעה גדולה בציבור, בבריאות, בנשים, בחברה המתקדמת. אני רואה את זה כתהליך מסוכן והרסני ואנחנו כאן לשמחתי, אני דוחף לכיוון אחר ולדרך אחרת לחלוטין ואני גאה בזה מאוד".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm