לקראת ההצבעה על פיזורה של הכנסת ה-24 והיציאה לבחירות, יו"ר האופזיציה בנימין נתניהו (הליכוד) נאם הבוקר (חמישי) במליאה. בנאומו תקף בחריפות את הממשלה. 

בפתח דבריו אמר: "התבוננתי פנימה. התבוננתי הרבה מאוד. כל מי שמקשיב לכם אזרחי ישראל, רואה שמשהו יסודי השתבש. הביטחון האישי התערער, הכבוד הלאומי הושפל, דגלי ישראל הוסרו ודגלי אשף הונפו. אין דבר שיותר מבטא את זה מהתמונה של שתי הצעירות שהסירו את דגלי ישראל מול דגלי אשף". 

בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)


נתניהו תקף את הממשלה בעניינים כלכלים ואמר: "יוקר המחיה שוב מתגבר. הוא שובר שיא מדי שבוע. אין מזור ואין מרפא, אין ממשלה". 

עוד הוסיף ואמר: בבתי הספר ובגני הילדים שביתות אין סופיות, התחבורה הציבורית משותקת וגם הנמלים. אני שמוע את זה מהרבה אזרחים - התחושה הכללית שהמדינה נשמטת מתחת לרגלינו. ובכל הזמן הזה בכירי הממשלה היוצאת מנסים לעטוף את הכל בצלופן מרשרש. זו פשוט התפארות עצמית שאין מאחוריה כלום, תעמולת כזב". 

בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)



"הבטיחו שינוי, דיברו על ריפוי, עשו ניסוי והניסוי נכשל. זה מה שקורה שלוקחים פייק ימין עם שמאל קיצוני ומערבבים עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת. בדיוק על זה הבחירות הקרובות: האם תקום כאן ממשלה כושלת של לפיד עם האחים המוסלמים או ממשלה לאומית שתחזיר את הגאווה והעוצמה. הממשלה היחידה שלפיד יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והמשותפת", הוסיף. נתניהו טען: "לפיד כבר סגר איתם. אין לו ממשלה אחרת. הוא קשר אותם. לכן אל תאמינו להכחשות". 

"לפיד החליפי בממשלת המעבר, שהודה שהוא לא מבין כלום בכלכלה ושהיה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה - הוא לא עשה כלום", אמר נתניהו והוסיף: "הם תרמו לאינפלציה במיסים המיותרים ובמיליארדים המיותרים שחילקו אחד לשני מרע"ם לרעננה ומרעננה לרע"ם. אנחנו לא נקים ממשלה שתהיה תלויה באחים המוסלמים ותומכי הטרור". 



בתגובה לדבריו, החל חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) לצעוק במליאה. לאחר מכן, גם חבר הכנסת ויו"ר רע"ם מנסור עבאס תקף את דברי נתניהו בצעקות. 

נתנהיו הגיב ונזף ביו"ר הכנסת מיקי לוי: "תכבד את הבית הזה. ככה מנהלים ישיבה?. תוציא אותו החוצה". 

בהמשך דבריו, מנה נתניהו את ההשיגים של ממשלתו: "הבאנו את ישראל למעצה השמינית בעולם, הבאנו הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב. אתם רק קוטפים את הפירות. הוצאנו את הגז. הוצאנו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה ולמרות הלחצים הבינלאומיים הכפלנו את האוכלוסיה היהודית בהודה ושומרון". 

נתניהו סיכם: "יש לנו חזון שישראל תהיה מעצמה עולמית. כשננצח בבחירות, ננצח על המשימות. המשימה הראשונה שלנו תהיה להוריד את המחירים. המשימה השנייה תהיה להחזיר את הכבוד הלאומי והמשימה השלישית תהיה לעצור את האיום האיראני".