חיים רמון, לשעבר המשנה של ראש הממשלה, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג על ההתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית, בהן פיזור הכנסת וכניסתו הקרבה של יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה. בראשית השיחה, המגישים שאלו מה הוא לומד מכך, והסבירו כי "עושה רושם שנמשיך גם אחרי הבחירות עם התיקו ועם הדשדוש הפוליטי". הוא השיב: "ממש לא. אני חושב שימינה היא מפלגה שלמעשה אינה קיימת, למרות שקיבלה חמישה מנדטים, והשאלה היא לאן הם יילכו". 

"שלוש או ארבע מפלגות נמצאות על סף אחוז החסימה, על פי הסקר שפורסם אמש בחדשות 12, וכל אחת מהן שלא תעבור מאפשרת לנתניהו להקים ממשלה", הסביר ב-103FM, "הטעות הכי גדולה של הקואליציה היא שהיא לא הורידה את אחוז החסימה. אני לא רואה בשום פנים שלפיד יכול להרכיב ממשלה, הא מגיע ל-61 עם המשותפת ומה שנשאר מימינה וזה לא יקרה".

רמון הוסיף כי "הסיכוי השני להרכבת ממשלה הוא מצב בו בני גנץ יצליח להגיע לסוג של איחוד עם גדעון סער, ורוטציה עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, כך שהם יחלקו את השלטון". לדבריו, האפשרות הסבירה ביותר כעת היא שנתניהו יגיע הפעם ל-61 מנדטים מכל המהפכים הללו. "זאת המציאות - לא יהיו בחירות שישיות אחרי הבחירות הללו", העריך.

נושא השיחה הבא שעלה הוא עתידה של שרת המשפטים איילת שקד, אשר תעמוד בראש מפלגת ימינה. "היא מצב פוליטי נואש", טען רמון, "היא הימרה על הליכה עם בנט לממשלה וכעת היא לא עוברת את אחוז החסימה. אין לה קהל, מי יצביע לה? היא יכולה להגיד 'אני בגוש נתניהו'. מי יצביע לה? אם היא אומרת רק ביבי כל אלו שלא רוצים את ביבי לא יצביעו לה, היא במצב בלתי אפשרי".

לאן ילכו הקולות שלה?
"יתחלקו, חלקם ילכו לגנץ".

רה"מ היוצא נפתלי בנט בנאום פרישה: "הוכחנו שיש טוב משותף" (צילום: ערוץ הכנסת)

לפי הסקר של חדשות 12 היא מקבלת חמישה מנדטים
"זה לא יקרה".

בנסיבות האלה ייקחו אותה בליכוד?
"בליכוד לא ייקחו אותה בשום מקרה ואני חושב שהיא תתפוגג. גדעון סער, אם הוא ממשיך במדיניות של רק לא ביבי והיא לא במדיניות הזו היא לא יכולה לחבור אליו. היא במצב מאוד מאוד קשה מבחינה פוליטית ואין לה כמעט למי לחבור. לכן, זה לא יקרה. לכן, ימינה מה שהיה אתמול זה היה סקר ראשוני ולכן זו תעודת פטירה של ימינה. הסיכוי אולי של גנץ להיות לפחות בחלק מהזמן ראש ממשלה הוא הרבה יותר גדול מלפיד".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm