חבר הכנסת ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM, ואמר כי הוא טרם התייאש מהניסיון להרכיב ממשלה עוד בכנסת הנוכחית. לאמירתו של מגל כי זה לא יקרה משום שבנט התחייב להעביר את הכהונה ללפיד, השיב סמוטריץ': "איפה המילה שבנט נתן לשבעת המנדטים שבחרו בו? איפה המילה שלו, שהוא במשך שנים נתן לכולנו, על הרצון להקים ממשלת ימין? אגב, היא (ממשלת ימין) לא תהרוס חס וחלילה, אלא תתקן את מערכת המשפט ותחזק אותה".  

לשאלתו של כספית כיצד אפשר להקים ממשלת חלופית, ענה סמוטריץ' כי "בעוד חודשיים-שלושה, מאות אלפי משקי בית בישראל לא יוכלו לקנות עוף ובשר לשבת, וייכנסו פה לאוברדראפט מטורף. הדבר האחרון שמעניין אותם אלה כל מיני מריבות בין ילדים שלא מסוגלים לשבת אחד עם השני בגלל כל מיני משקעי עבר. חד משמעית, ניתן להקים ממשלה ימנית. ברגע שאנשים יבינו שיש לנו אחריות, עם איראן ששואפת לגרעין לצד ממשל אמריקאי מורכב, הם יסכימו לממש את אחריותם לעם". 

בכל הנוגע לדבריו של חבר הכנסת מהליכוד, דודי אמסלם, מהבוקר, הגיב חבר הכנסת: "אנחנו אמרנו בצורה חד משמעית, אנחנו לא נשב בשום קואליציה עם תומכי טרור אנטי ציוניים. רע"ם חשפה את פרצופה האמיתי, וברוך השם, נדמה לי שהיום זאת לא רק נחלתו של הימין. יותר ויותר אנשים מבינים שמדובר בסוף במפלגה אסלאמיסטית, לאומנית, קיצונית, ששוללת את קיומה של מדינת ישראל. יש לנו אחריות לדאוג לאזרחי ישראל הערבים, ונדאג להם, כפי שעשינו גם בשנים קודמות".

עוד הוסיף סמוטריץ' כי הליכה בחירות, ברמה האישית, הן דבר טוב עבורו: "אנחנו נגדל בצורה משמעותית, אבל אני לא מוכן להעדיף את המאוויים הפוליטיים שלי על פני האחריות שיש לי למדינה. יש לנו אתגרים, ואסור לבזבז את הזמן על הבחירות. נלך לבחירות, אם ייכפו עלינו. אם כולם ייגררו אחרי המגלומניה והאופורטוניזם של לפיד, אז לא תהיה ברירה ונלך לבחירות, ונעבוד קשה, אבל אפשר וצריך למנוע את זה ואני חושב שמי שלא יעשה את זה, ישלם את המחיר".  

בתוך כך, סירב סמוטריץ' להתייחס לראיונותיו של בנט ששודרו אתמול בערוצי הטלוויזיה: "אני כבר לא מבזבז זמן על האיש הזה, הוא כבר לא רלוונטי. רעננתי טיפה את הזכרון, ב-31 במאי, בשנה שעברה, כתבתי שאני מכיר את בנט מצוין והוא עובר תהליך המרה על מלא לשמאל, ברמת העמדות והטרמינולוגיה והמחנה. נדמה לי שאחרי הריאיונות של אתמול, לכולם ברור שזה המצב".  

עוד הוסיף כי הוא לא יודע להגיד האם בנט ירוץ בבחירות הקרובות: "אני לא יודע, אבל אני אומר לך שברמת הערכים והאדיאולוגיה ותפיסת העולם, והמחנה שהוא מרגיש שייך אליו היום, הוא עמוק עמוק מונח בשמאל".  

סמוטריץ' התייחס גם לחידוש השיחות העקיפות של איראן עם ארה"ב על החזרה להסכם הגרעין של 2015 ואמר: "עזבו רגע פוליטיקה ועזבו ימין-שמאל, צריך להיות מוסכם עלינו שחזרה להסכם הגרעין בצורה כזאת או אחרת, זה מסוכן. על כל פנים, מדינת ישראל צריכה להיות ערוכה לכל תרחיש".

לשאלה האם גנץ צריך למנות רמטכ"ל, ענה בשלילה: "לא, צריך שתהיה ממשלה. אני חושב שזה לא דמוקרטי ולא הגון שגנץ עכשיו יכבול את ידיהם של שר הביטחון ורה"מ הבא".