הבית הלבן הודיע כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ינחת בישראל ב-13 ביולי, זאת כחלק ממסעו במזרח התיכון. על כך, הפרשן המדיני של וואלה! ברק רביד, שוחח הערב (שלישי) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM. בנוסף, התייחס רביד גם לביקורו של הנשיא בסעודיה, והאם יקדם את צעדי הנורמלזיציה בין המדינות.

בפתח דבריו, אמר רביד: "היה איזשהו נרטיב שלא ברור לי עדיין עד עכשיו למרות שאני מנסה לברר כבר דיי הרבה זמן מי יצר את הנרטיב הזה, כאילו בגלל המצב הפוליטי בישראל ביידן הולך לבטל את  ביקורו. זה כמובן היה קשקוש בלבוש, הוא אפילו קצת האריך את ביקורו, הוא ישהה כאן שתי לילות. זאת נקודה מעניינת כיוון שהוא היה אמור להיות כבר לילה אחד בלבד. בגלל שזה היה לילה אחד בהתחלה יש רק ארוחת ערב אחת".

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Al Drago)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Al Drago)

לאחר מכן, התייחס לביקורו של נשיא ארה"ב בסעודיה, זאת לאחר המשבר ביחסים בין המדינות. לדבריו, "פתאום ביידן נתקל במציאות. כשהוא נכנס לתפקיד משבר האקלים היה הדבר המרכזי באג'נדה שלו, אחד הדברים המרכזיים, ואז הגיעה המלחמה באוקראינה, הסנקציות על רוסיה, העלייה במחירי הנפט, ואז המציאות טפחה על פניו והוא צריך את הסעודים בשביל נפט והורדת מחירי הדלק באמריקה. זה כבר מתקרב למחירים כמו בישראל ועבור האמריקאי הממוצע זאת בדיוק הסיבה למה לא להצביע לדמוקרטיים בנובמבר בבחירות".

בסיום, נשאל האם ביקורו בסעודיה, יקדם את תהליך הנורמליזציה עם ישראל, והשיב: "כן. הדברים עוד לא נסגרו, יש עוד חודש שלם עד הביקור שיהיה המשך מו"מ כדי לסגור את הפרטים ולנסות להוציא מהסעודים כמה שיותר צעדי נורמליזציה. ישראל בעצם מסכימה לסידורי ביטחון חדשים באיים בים האדום, מה שזה אומר זה הוצאת כוח הפקחים הבינלאומי משם לטובת הסדר אחר והשלמת העברת האיים ממצריים לסעודיה".

"בתמורה הסעודים יסכימו לתת למטוסים של חברות ישראליות לעבור מעל השטח שלהם ועוד דבר שישראל ביקשה, בשלב זה עוד אין אישור סעודי, שיהיו טיסות ישירות מישראל, משדות תעופה בישראל, לשדה התעופה בסעודיה עבור עולי רגל מוסלמים. אם זה יקרה זה דבר שישפר לטובה חיים של מאות אלפי ישראלים", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm