כ-200 מיליון שקלים יועברו לסיוע ליישוב ג'סר א-זרקא בתחומים שונים, כך נקבע בפגישה שנערכה בין בכירים ברשות המקומית לח"כ וליד טאהא ומנכ"לית משרד ראש הממשלה החלופי, נעמה שולץ ביום חמישי האחרון. הממשלה צפויה לאשר את העברת התקציב בישיבה הקרובה.

העברת התקציב צפויה להיות מאושר בישיבת הממשלה הקרובה. ח"כ טאהא הסביר ואמר כי ג'סר א-זרקא סובל מזה עשרות שנים מאפליה והזנחה בנושאים שונים. עוד נמסר כי משרדי הממשלה פועלים לגיבוש התוכנית בתיאום מלאה עם המועצה המקומית.

ג'סר א-זרקא (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
ג'סר א-זרקא (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

כזכור, ועדת הכספים אישרה לפני כשבועיים העברה של כ-740 מיליון שקל שהובטחו לרע"מ כחלק מתוכנית חומש למגזר הערבי . מהודעת המפלגה עלה כי קודם לכן אישרה הועדה 75.5 מיליון שקלים נוספים לזירוז אישור פעולות תכנון ובנייה בישובים הערבים.

בממשלה הבהירו כי בוועדת הכספים חולקו הכספים השוטפים בלבד לרשויות כחלק תוכנית החומש שאושרה בהחלטת הממשלה. גם בהחלטת הממשלה הקודמת בשנת 2015 בממשלת נתניהו הכספים הללו חולקו באופן ישיר לרשויות התוכנית לתקציבן השוטף ללא מנגנוני בקרה מיוחדים. 

עוד קודם לכן דווח כי בתמורה להישארותה של חברת הכנסת ג'ידא רינאווי-זועבי בקואליציה, יקצו משרדי האוצר והבריאות כ-25 מיליון שקלים לטובת בתי החולים בנצרת. בתגובה, ממשרד האוצר נמסר: "בעקבות פניות שהגיעו למשרד האוצר בחודש ינואר, בבקשה לחזק את מערכת הבריאות בעיר נצרת, ערך השר יחד עם מנכ״ל המשרד, בכירי אגף תקציבים וגורמים נוספים ב-23.2, פגישה עם גורמים בכירים מבתי החולים של העיר נצרת, בה פורטו האתגרים הייחודיים העומדים בפניהם והועלו מספר בקשות לשיפור הרפואה בעיר".

עוד נמסר כי "בעקבות המלצת הדרג המקצועי במשרד הוחלט כבר לפני כחודשיים להקצות תקציבים לטובת העניין והחלה עבודת מטה מואצת לאפיון מסלול התמיכה במערכת הבריאות בעיר. שר האוצר פועל רבות, מתוך שיקולים מקצועיים, על מנת לפתח ולחזק את שירותי הבריאות בכל רחבי הארץ, בדגש על פריפריה, ולראייה הגדיל השר את תקציב בתי החולים במאות מיליוני שקלים".