על רקע הקושי של הקואליציה להעביר את חוק יהודה ושומרון, התארח הבוקר (שלישי) שר המשפטים, גדעון סער ב"כאן רשת ב'", והבהיר את החשיבות בעיניו בהעברת החוק: ״ההצבעה בשבוע הבא תקבע האם הקואליציה רוצה להתקיים או לא״.

שר המשפטים תקף את האופוזיציה שמתנגדת להעברת החוק: "המשחק של האופוזיציה הוא לא רק חסר תקדים אלא גם מסוכן. בעבר, כאשר הליכוד ישב באופוזיציה, הוא לעולם לא הצביע נגד חוקים שכאלה. יש דברים שצריכים להיות מעל לכל מחלוקת פוליטית, החוק הזה שייך לקטגוריה של 'חוקים שחייבים להעביר אותם'".  

"החוק הזה קיים מאז מלחמת ששת הימים וכל פעם מוארך ע"י הכנסת. מעולם לא היה מצב שהחוק הזה לא עבר. אי העברת החוק הזה היא חוסר אחריות לאומית. פגיעה בזיקה לשטחי יהודה ושומרון ופגיעה בחצי מיליון האזרחים שחיים שם, הוסיף סער על החוק.

סער העביר מסר ברור לחברי הקואליציה שעלולים להתנגד להעברת החוק: "לממשלה יש אחריות להעביר הסדרים משפטיים בסיסיים כמו החוק הזה, הבהרתי את זה לראשי המפלגות". הוא אף שלח מסר תקיף ואמר כי "חבר קואליציה שיתנגד, אומר: 'אינני רוצה בקיום הממשלה'.

כמו כן, הוא נשאל לגבי לחוסר הבהירות בנוגע להמשך קיומה של הממשלה, וניצל את ההזדמנות כדי לשלוח שוב מסר לחבריו לקואליציה בנוגע לחוק יהודה ושומרון: "המציאות שקיימת בכנסת בחודש האחרון איננה מציאות פשוטה ושגרתית. בשבוע הבא יהיה המבחן האם הקואליציה רוצה להתקיים או לא".