המשבר בקואליציה: חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי השיבה הערב (שבת) בראיון לאתר וואלה! כי "אני יודעת גם שאתם מבינים את הקושי האישי שלי. אני מבטיחה שביחד אנחנו נמצא פתרון למשבר שקיים היום". עוד אמרה חברת הכנסת כי "אני יודעת כמה הדמוקרטיה והעתיד של כל המדינה חשובים לכולנו".

שר הבריאות ויו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, התייחס הערב (שבת) לפרישתה של ח"כ זועבי בחדשות 12 ואמר: "הכל בסדר, אנו מאוד הופתענו מהצעד הזה. מה שמונח על הכף הוא דבר דרמטי. זה עתיד המדינה וגם היא מבינה שאסור לתת יד להפלת הקואליציה כי האלטרנטיבה יותר גרועה. אנחנו וגם היא לא ניתן לכך יד. המגעים בכיוון חיובי ואני אופטימי. שוחחתי ארוכות עם חה"כ זועבי ואפגש אתה מחר. מר"צ ואני מחייבים באופן מלא לשלמות הממשלה שהיא ממשלה היסטורית. הייתי חלק מרכזי במגעים להקמתה ואנו לא נהיה הגורמים לפרוקה".

"אני מצפה ממנה לעמוד בהתחייבויות שלנו. המבחן הוא בקיומה של הממשלה, היא חשובה לנו מאוד. אני שומע מה שהיא אומרת, מקשיב לה, מבין מה שהיא רוצה. אנחנו רוצים לבטא את השותפות יהודית-ערבית שאנחנו מאמינים בה. מצפה מכל שמרצ נותנת לו את המנדט שילך איתנו. אני לא יודע מה היא תעשה. ההחלטה שלה, אבל אני חושב שהיא מבינה בסוף בשורה התחתונה שהממשלה הזאת חייבת להמשיך כי האלטרנטיבה, גם לערבי ישראל, יותר גרועה", הוסיף.

בהמשך, התייחס לעתידה של הממשלה ואמר: "הניסוי של הממשלה לא נכשל. קרו בזמן האחרון שהעמידו את השותפות במבחן קשה. ידענו שהממשלה הזאת מורכבת, זה מחייב את כל השותפים לשמר את הדבר הזה שהוא חשוב למדינה ולחברה. הלקח שלי- לחדד את המחויבות שלנו כסייעה. המחויבויות שלנו היא בלתי מעוררת". 

ג'ידא רינאוי-זועבי (צילום: אבשלום ששוני)
ג'ידא רינאוי-זועבי (צילום: אבשלום ששוני)


כזכור, הורוביץ שוחח ביום שישי האחרון עם רינאוי זועבי לאחר השיחה, גורמים במרצ מסרו ל"מעריב": "נכון לעכשיו זועבי טוענת שלא תפיל את הממשלה". לדברי הגורמים, השיחה בין הורוביץ וזועבי הייתה "ארוכה ורגועה. בקואליציה אופטימיים יותר ומקווים שחשיבות הקואליציה תעלה על כל שיקול אחר".

מוקדם יותר היום, גורמים בסביבת שר החוץ יאיר לפיד מסרו ל"מעריב" כי מתנהלות שיחות בין הצדדים וכי "אנחנו מדברים ומאמינים שנדע לפתור  את העניין". בנוסף, גורם בממשלה המעורה במגעים עם ח"כ זועבי הביע אופטימיות באשר לסיום המשבר בעקבות הודעת הפרישה שלה: "אנחנו בדרך לפתרון. כבר מחר הכל כבר יהיה מאחורינו".

חברת הכנסת ממרצ, שהודיעה על פרישתה ביום חמישי האחרון, ובכך שינתה את יחסי הכוחות בין הקואליציה לאופוזיציה בכנסת באופן דרמטי, אמורה להיפגש מחר עם ראש הממשלה החליפי. בתוך כך, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' נפגש עם ח"כ זועבי היום, בביתה שבנוף הגליל, לפגישה בת כשעתיים.