בדרך לצליחת המשבר לאחר פרישת ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי? גורמים בסביבת שר החוץ יאיר לפיד מסרו הערב (שבת) ל"מעריב" כי מתנהלות שיחות בין הצדדים וכי "אנחנו מדברים ומאמינים שנדע לפתור את העניין". בנוסף, גורם בממשלה המעורה במגעים עם ח"כ זועבי הביע אופטימיות באשר לסיום המשבר בעקבות הודעת הפרישה שלה: "אנחנו בדרך לפתרון. כבר מחר הכל כבר יהיה מאחורינו".

חברת הכנסת ממרצ, שהודיעה על פרישתה ביום חמישי האחרון, ובכך שינתה את יחסי הכוחות בין הקואליציה לאופוזיציה בכנסת באופן דרמטי, אמורה להיפגש מחר עם ראש הממשלה החליפי. בתוך כך, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' נפגש עם ח"כ זועבי היום, בביתה שבנוף הגליל, לפגישה בת כשעתיים

השיחה עם לפיד תגיע יומיים בלבד לאחר שיחה שערכה עם יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שלאחריה מסרו גורמים במרצ ל"מעריב": "נכון לעכשיו זועבי טוענת שלא תפיל את הממשלה". לדברי הגורמים, השיחה בין הורוביץ וזועבי הייתה "ארוכה ורגועה. בקואליציה אופטימיים יותר ומקווים שחשיבות הקואליציה תעלה על כל שיקול אחר".

ח"כ זועבי פרשה, כך לדבריה, מאחר והממשלה "העדיפה לשמר את הצד הימני שבה". "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת כלפי הצרכים האמיתיים של היישובים הערביים, בדגש על תחומי פיתוח הרשויות המקומיות, סוגיות הדיור, התעסוקה והחינוך", כתבה.