מנכ"לית מפלגת ימינה סטלה ויינשטיין שוחחה היום (שני) עם עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים בתוכניתם ב-103FM על המצב הפוליטי הרגיש וסיפרה על האתגרים שעומדים מול הקואליציה בפתח מושב הקיץ, שיחל בשבוע הבא. 

בפתח הדברים נשאלה ויינשטיין כמה זמן הממשלה תחזיק מעמד, והשיבה: "עוד טרם הממשלה הזאת קמה, אמרו לי שהיא לא תקום. בהצבעה אמרו לי - 'לא הולך לעבור', בשתיים עשרה בלילה אחרי שזה עבר, אמרו לי - 'סטלה, חודש גג'. החודש עבר - אמרו לי 'עד התקציב', התקציב עבר. אתה יודע, לאלוהים הפתרונות ואנחנו כנראה כן עושים עבודה טובה, ואני מקווה שכל עוד אנחנו עושים עבודה טובה ויכולים לעשות טוב למען מדינת ישראל, נמשיך להתקיים". 

בהמשך התייחסה למושב הקיץ המתקרב ואמרה כי "זה הולך להיות מושב לא פשוט, אין ספק שהסיטואציה עם ח"כ סילמן הביאה אותנו למצב לא פשוט. אני כן מקווה שהיא תהיה פרגמטית בהחלטות שלה, וכשיגיעו ההצבעות שחשובות למען מדינת ישראל, היא לא תתקע אותן ותצביע בעד דברים שבסופו של דבר מקדמים את מדינת ישראל".

היא הדגישה: "אני מדברת על חוקים פרקטיים ואלה רוב החוקים שלנו אגב. יש המון דברים שתקועים כבר שנים וצריך לקדם אותם ולשנות אותם. אני מכירה את עידית מספיק טוב כדי לדעת שבסופו של דבר עם ישראל כן עומד לנגד עיניה, ואני מקווה שבהחלטות כאלה היא תצביע איתנו ונוכל כן לקדם דברים".   

בהמשך התייחסה למחלוקות עם רע"מ ואמרה: "הדרישות של רע"מ הן בהחלט כאב ראש, אבל אני בטוחה שראש הממשלה בסופו של דבר ינהג באחריות, כאשר האינטרס של הציבור בישראל יהיה הדבר היחיד שיהיה מונח לנגד עיניו, ואני די סומכת על כך שח"כ מנסור עבאס הוא איש פרגמטי שהגיע לייצג את הציבור של ערביי ישראל שרוצים לחיות פה טוב, שלצערי הרב סובלים מאלימות מבפנים, בלתי פוסקת, סרטן בתוכם שמכלה אותם".

ויינשטיין הוסיפה: "הם הראשונים שסובלים מהנשק הבלתי חוקי, מהאלימות, מהיריות הבלתי פוסקות. אני יודעת שח"כ עבאס כל כך רוצה לשנות את זה, לתת להם עתיד טוב יותר ואני חושבת שהוא מבין שזו הממשלה כנראה היחידה שתאפשר לו לתת להם פה לחיות כמו שצריך, מעבר לכל הסטטוס קוו ומעבר להכול".  

על הדיווחים לפיהם "אין סדר" בלשכתו של בנט אמרה: "אני חושבת שרה"מ לא בחר יס-מנים, אלא בחר אנשים שהוא האמין שבאים עם ערכים למען מדינת ישראל. הוא אדם שמאוד מקשיב, פתוח לביקורת, מקבל החלטה בשותפות וגם אם לפעמים אנשים לא תמיד מסכימים איתו, הוא תמיד שם לשמוע אותם וזה מה שהניע אותו בבחירה. אני לא חושבת שמנהיג שמאמין בעצמו צריך לעטוף את עצמו ביס-מנים".  

כשנשאלה איך צפוי בנט לנהוג בזמן הקרוב כדי למנוע את נפילת ממשלתו השיבה: "הבשורה היא אחדות ישראל. אנחנו כבר שנתיים בשיח מקולקל, בשיח רע, בשיח מגעיל, אפילו יותר משנתיים. הגיעו עכשיו כ־30 אלף עולים חדשים, זה השיח שהם רואים במדינת ישראל? חברי כנסת שקוראים לשר 'אפס', 'חזיר', קללות. אי אפשר כבר להעביר ביקורת, הסתה נוראית". 

בתגובה, אמר סג"ל לויינשטיין כי הוא חש שבנט רימה אותו ולא מעוניין באחדות עמו. היא השיבה: "אוקיי, זאת זכותך, אבל יש כאן חלק מעם ישראל שעל הרבה דברים גם לא מסכימים, אבל על 80% אנחנו מסכימים". 

על הטענה שמפלגתה לא מייצגת את הימין הישראלי ענתה: "אני חושבת שזאת ממשלה שמאוד דואגת לצרכים של הימין, אנחנו רואים בנייה שלא הייתה שנים ביהודה ושומרון. אושרה כמות בלתי רגילה, היו מעל ל־4,000 אישורים, ואתה יכול לבדוק אותי בסטטיסטיקה, אני מדברת על עצירה של מזוודות הכסף הבלתי נורמליות. כסף שחור שהיה מגיע פשוט אך ורק לנשק". 

סג"ל טען כי היא משקרת, אך ויינשטיין הכחישה והתעקשה: "לא, אני לא משקרת. הכסף עובר בצורה מסודרת דרך קופונים ישירות לאנשים לרכוש מוצרים, וזה ההבדל, מוצרי צריכה בסיסיים". 

בהמשך נשאלה האם בנט רואה בהמשך חבירות עם סער, כחול לבן או לפיד, והשיבה: "הסיטואציה היום היא מאוד לא פשוטה, אני מסכימה איתך, אבל אני רק רוצה להזכיר לציבור שאנחנו לא ביקשנו ראשות ממשלה, אנחנו ביקשנו ממשלה ולמנוע בחירות חמישיות". 

אל תעוותי את זה שכאילו בנט הציל את העולם.   
"אני חושבת שלא רק שהוא הציל את העולם, אני חושבת שכל מפלגת ימינה עם ההסתה הקשה שאנחנו עוברים קפצנו על הרימון למנוע בחירות חמישיות, שישיות, שביעיות, שמיניות, תשיעיות, עשיריות, אגב התיקו לא משתנה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103