"פרופ' יובל אלבשן נבחר פה אחד על ידי וועדת איתור, להיות מועמד למנכ"ל הביטוח הלאומי הבא", כך נכתב בהודעה לתקשורת שהוציא שר הרווחה מאיר כהן, וזאת למרות שאלבשן לא עומד בתנאי הסף לתפקיד. המינוי אינו סופי, ודיין עליו לעבור את אישורה של ועדת גילאור למינוי בכירים.

ישנם מספר קריטריונים מאוד מצומצם לתפקיד החשוב הזה, ושני המועמדים הנוספים שהגיעו לקו הסיום, יעל מבורך וראובן קפלן, בהחלט עמדו בהם - שניהם בעלי ניסיון ניהולי רחב היקף, ומכירים חברות וארגונים בסדר גודל דומה לביטוח הלאומי.

אולם, דווקא המועמד הכי פחות מתאים מהשלישייה נבחר לבסוף על ידי ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי, שלרוב חבריה יש היכרות אישית ומוקדמת עם שר הרווחה. הוא גם זה שמינה את חמשת חברי הוועדה.

הראשון הוא אריה בר - לשעבר מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומנכ"ל משרד התחבורה. בר הוא פעיל באר שבעי ידוע, שמכיר את השר כהן עוד מימיו כראש עיריית דימונה. הוא בהחלט ראוי לשמש חבר בוועדת האיתור, אך קרבתו לשר מעלה חשש לניגוד עניינים. חבר נוסף בוועדה הוא מנכ"ל בית החולים סורוקה, פרופ' שלומי קדיש, גם הוא מקרובו של השר וחברו שנים רבות.

חבר אחר בוועדה הוא לא פחות מדוברו הקודם ועוזרו של השר, אבי בן זיקרי - המשמש כיום כמשנה למנכ"לית במשרדו של כהן. חברה רביעית היא נעמה שולץ, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי - אשת יש עתיד ומקורבת לשר החוץ ויו"ר המפלגה יאיר לפיד. החברה האחרונה בוועדה היא אורית שבתאי פרנק - מבקרת עיריית תל אביב.

חבר לשעבר בוועדת האיתור אמר לוואלה! כי "לוועדת האיתור הנוכחית לא הייתה משמעות מפני שהמינוי היה ידוע מראש". לדבריו, "השר רצה את אלבשן עוד לפני שמונתה הוועדה, ולמרות שלא עמד בדרישות הסף. היה ברור שימנה ועדת איתור נוחה, אך גם היא הייתה צריכה לעשות פליק-פלקים באוויר כדי לאשר אדם שרחוק מאוד מדרישות הסף של התפקיד".
 
השר כהן: "אלבשן מועמד ראוי"

מלשכתו של שר הרווחה נמסר בתגובה כי "אלבשן הציג בפני הוועדה והשר משנה חברתית וכלכלית סדורה שבבסיסה העצמה של כלל האוכלוסיות המוחלשות בישראל והרחבת עצמאותו הכלכלית של המוסד לביטוח לאומי לשנים הבאות".

עוד נמסר כי אלבשן "מוכר בעמדותיו החברתיות" וכי הוא "מועמד ראוי להמשיך ולהעמיק את תהליך ההנגשה של המוסד לאוכלוסיות המוחלשות בישראל, וליצירת תוכניות כלכליות חדשניות שיעצימו את אוכלוסיות הרווחה החיות בישראל".