שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה חצתה היום (רביעי) את הגבול מפולין לאוקראינה וביקרה בבית החולים הישראלי שהוקם בעיר מוסטיקה. במהלך ביקורה חיזקה את ידיהם של הצוותים הרפואיים הישראלים המטפלים באלפי פליטים אוקראינים שברחו מאזורי הלחימה וזקוקים לסיוע רפואי דחוף.

השרה פגשה רופאים ורופאות ישראלים שבעצמם עלו בעבר לישראל מאוקראינה, וסיפרו את סיפורם המרגש. בין היתר, ד"ר אניה קושניר שעלתה בגיל 15 לישראל במסגרת פרוייקט נעל"ה, למדה בפנימייה, שירתה כקצינה בצה"ל ומימשה את חלומה להיות רופאה, סיפרה: "מאוד מרגש אותי שיש לי את האפשרות לחזור למדינה שבה נולדתי ולתרום עכשיו כדי להציל חיים. אני רוצה גם שיעבור מסר לכל הילדים שבורחים מאוקראינה בשעה זו ומגיעים לישראל, שהם יכולים להגשים את החלומות שלהם ושדבר לא יעמוד בדרכם". 

בית החולים שדה פועל באמצעות משרדי הבריאות והחוץ ובהתבסס על המרכז הרפואי שיבא. כל פעילותו מתאפשרת באמצעות קרן שוסטרמן, התורמת לפרויקטים לאומיים וחברתיים בישראל, ארגון הג'וינט ותורמים נוספים.

השרה תמנו שטה אמרה: "מאז פרוץ הלחימה ארגון נעל"ה, שהוא פרוייקט משותף למשרד החינוך ולסוכנות היהודית, חילץ למעלה מ-150 בני ובנות נוער שהגיעו לישראל". את הסיור סיכמה השרה כאשר בחרה לשיר עם הרופאים את השיר "כל העולם כולו גשר צר מאוד". 

השרה עומדת בראש משלחת מיוחדת שהגיעה לאוקראינה כדי לפקח על תהליכי החילוץ ועלייתם של יהודי אוקראינה, וצפויה לפגוש את ממתיני העלייה. בנוסף, תיפגש גם עם רבני הקהילה היהודית במדינה.

במשלחת משתתפים יו"ר הצ"ע והסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל, יו"ר קרן היסוד סאם גרונדוורג, יו"ר חבר הנאמנים של קרן היסוד סטיבן לואי, ומנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ. בסיור נכח גם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי.