סגן שרת הכלכלה וחבר הכנסת יאיר גולן ממרצ, התראיין הבוקר (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM והביע זעמו נוכח המהלך של יו"ר הקואליציה, עידית סילמן, שהודיעה הבוקר על פרישתה. 

גולן כינה אותה "אופורטוניסטית פוליטית מהזן הכי הנחות שיש", והוסיף כי "במקום האופוזיציה לא הייתי יוצא במחולות". חבר הכנסת הדגיש כי זהו משבר אמית" וקרא לחברי כנסת מהליכוד לחבור לממשלה על מנת "להציל אותנו מהמושחתים הקיצוניים החרדיים". 

דרמה פוליטית: ח"כ סילמן פרשה מהקואליציה, הממשלה איבדה את הרוב בכנסת

הוא הזכיר את ממשלת רבין שהצליחה להתנהל עם 56 חברי כנסת ולדבריו, הממשלה הנוכחית לא תגיב באופן "היסטרי", אלא תבחן דרכיה. "נבחר בצורה קפדנית את החוקים אותם אפשר יהיה להעביר ונראה איך אפשר יהיה להשיג תמיכה", ציין. 

"הממשלה הזו עד היום תפקדה היטב, קיבלה החלטות נכונות, קידמה רפורמות ראויות, טובות, אני מאוד מופתע מהצעד של סילמן ומאוד מאוכזב ממנו", הוסיף והדגיש – "למרות התהום האידיאולוגי, אם הצלחנו בעבר, נצליח גם בעתיד".

בתוך כך, עמיתו הפוליטי של גולן, חבר הכנת מוסי רז, הדגיש גם הוא כי לדבריו "ישראל עומדת בפני סכנה של ממשלת לאומנים" וקרא לצירוף הרשימה המשותפת לקואליציה.

"הדבר האחרון שאעשה זה לגבות אותה"

גם חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד דנה באירוע הפוליטי בתוכניתם של ענת דוידוב וגיא פלג. לדבריה היא אינה מופתעת מהמהלך וציינה כי במשך תקופה ארוכה היה קשה לעידית בממשלה. עם זאת, היא הבהירה כי לא תגבה אותה. 

בן ארי התייחסה לקריאות מצד הליכוד לסילמן והוסיפה: "ראיתי דברים פתטיים פוליטיים, אבל זה השיא". כמו כן ציינה כי ראש הממשלה נפתלי בנט שמע על המהלך ככל הנראה מהתקשורת. בסיכום דבריה אמרה: "זהו יום פשוט ומורכב, אבל בואו נראה לאן זה הולך, צריך לנהוג בצורה אחראית".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm.