לא רק רוסיה ואוקראינה: ישראל מנהלת שיחות עם האמירויות וארצות הברית בניסיון להרגיע את המתיחות בין המדינות, כך מסר הערב (שני) ל"מעריב" גורם מדיני. 

בתוך כך, בימים אלה מנסים בבית הלבן לפעול לתיקון היחסים עם סעודיה והאמירויות, שתי מדינות מפתח במזרח התיכון, אשר הממשל זקוק להן לצידו, זאת כאשר מחירים הנפט ממשיכים לזנק ועומדים כעת על למעלה מ-130 דולרים לחבית. סעודיה ואיחוד האמירויות הן שתי יצרניות הנפט היחידות שיכולות לשאוב מיליוני חביות נפט נוספות - כמות משמעותית, אשר שימוש בה יכול לסייע בהרגעת השוק העולמי הסוער.

לפני כשבועיים, הבית הלבן ניסה לארגן שיחות טלפון בין הנשיא ג'ו ביידן לבין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, ויורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד - אך ללא הצלחה, כך דווח בוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, המצטט גורמים בארצות הברית ובמזרח התיכון, הרקע לניסיון הוא מאמצי האמריקאים להצליח בבניית מערכת תמיכה בינלאומית באוקראינה, לצד הזינוק במחירי הנפט. 

אלא, שהיחסים בין השלוש הובילו לכך שיורשי העצר שוחחו עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, לאחר שסירבו לשוחח עם ביידן. בנוסף, השניים שוחחו גם עם הנשיא האוקראיני ולדימיר זלינסקי. 

לצד זאת, לפני כשבוע דווח כי איחוד האמירויות וישראל לוחצות על ארצות הברית, על מנת שתעניק להן ערבויות ביטחוניות נגד איראן. על פי הפרסום, ישראל והאמירויות פועלות בתוך ארה"ב על מנת לגבש אסטרטגיה ביטחונית לאזור המזרח התיכון, למקרה בו הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות ייחתם.