משרד האוצר תקף הערב (רביעי) את שר הבריאות, ניצן הורוביץ', זאת על רקע מתווה קיצור תורנויות המתמחים. במכתב שנשלח מטעם הממונה על התקציבים במשרד נכתב: "לאור המחסור בכוח האדם, לא ניתן להתבסס על תוספת תקינה משמעותית עבור מתווה קיצור יום העבודה לצד המשך גידול ברמת הפעילות במערכת הבריאות, מאחר ואין די רופאים לשם כך".

עוד נכתב כי ההשלכות הפגיעה במערכת הבריאות הן אינן "תוצר ישיר של קיצור שעות התרונות, הן תוצר ישיר של המתווה אותו אתם מציעים על מנת ליישם את המתווה. מספר המתמחים בצפון יקטן בכ-40 אחוז, בדרום בכ-27 אחוז ובמרכז בכ-19 אחוז. יחד עם זאת, צפויה הסטה משמעותית עוד יותר מאחר ואזור המרכז נחשק יותר להתמחויות על ידי המתמחים, ולפיכך הוא צפוי למשוך מתמחים למילוי שורותיו על חשבון הפריפריה".

בסיום תקפו במשרד את הורוביץ וכתבו: "צר לנו שאתה בוחר בהשתלחויות אישיות בתקשורת ומציג טענות ללא כל קשר למציאות ובו בעת מחזיק את בתי החולים כבי ערובה על ידי סיכול העברת מאות מילוני שקלים עבורם וזאת במקום להתמקד במציאת פתרונות ישימים למען המתמחים ומערכת הבריאות". 

על פי אבני הדרך למתווה קיצור התורנויות, הופעל צוות יישום למתווה קיצור התורנויות בראשות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ובהשתתפות נציג משרד האוצר, נציג מנהלי בתי החולים, נציג ההסתדרות הרפואית ונציגי מתמחים.

בסוף חודש מרץ מתווה קיצור התורנויות ייושם בעשרה בתי חולים בפריפריה, ובסוף חודש נובמבר המתווה יורחב למחלקות פנימית ורפואה דחופה בשני בתי חולים במרכז הארץ. בחודש מרץ 2023, המתווה יורחב בשנית מחלקות פנימית ורפואה דחופה בכל בתי החולים בישראל. בנוסף לכך נקבע כי עד 2025 כל המתמחים, בכל המקצועות, גם הכירורגים יפסיקו לעשות תורנות של 26 שעות תורנות.