בדיון סוער שנערך היום (רביעי) בוועדת החוקה בכנסת התגלה כי בצבא ובמשטרה אין נתונים על יישום סמכויות העיכוב שיש בידי הצבא כלפי ישראלים הפועלים באלימות ביהודה ושומרון.

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב (מפלגת העבודה), דרש לקבל בכתב את עמדת צה"ל והמשטרה לגבי שינוי הנהלים כך שיבוצע מעקב אחר קו התפר בין הצבא למשטרה בנושא: "העובדה שאין בידיהם נתונים, ואין מעקב על התפר בין סמכויות צה"ל והמשטרה אחר אזרחים ישראלים- מעידה על קושי יסודי בהטמעת הפקודה; במקום בו אין נתונים מישהו לא בודק את אופן הפעלת הסמכות".

אל"מ ישראל שומר, רמ"ח מבצעים באמ"ץ, אמר: "ב-2021 בוצעו 446 אירועי פשיעה לאומנית בעולם של אכיפת חוק וסדר מצד אזרחים ישראלים; "מדיניותו ורוחו של הרמטכ״ל בנושא ברורה ונהירה לכלל החיילים והמפקדים - אנחנו לא עומדים מהצד, אנחנו מתערבים, אנחנו יכולים לעכב, אבל האחריות הכוללת לטיפול בנושא היא של המשטרה".

נצ"מ יובל זיזי, קצין אח"מ מחוז ש"י, הוסיף: "אנחנו לא אוספים נתונים לגבי מעוכבים. אם חשוד מסוים נעצר הוא נכנס למערכות המשטרתיות. אם חשוד מעוכב-כל הדוחות נכנסים לתיקי החקירה וכדי להוציא את הנתונים עלינו לשחזר לאחור את כלל התיקים, כדי לבדוק מה הביא צה"ל ומה בפעילות יזומה של הצבא. לגבי עצורים העברנו לוועדה את הנתונים". 

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) האשים את היו"ר ח"כ קריב: "מה שאתה עושה היום זה שלושת ה-D: דה לגיטמציה, דמוניזציה ודאבל סטנדרט, וזה ההבדל בין ביקורת שמטרתה לשנות לבין ביקורת שהיא גלגול מודרני של אנטישמיות". היו"ר ח"כ קריב השיב: "אני מסרב להתרגש מהכינויים הבוטים ומכך שאתה מאשים אותי באנטישמיות ואומר לך: תתרגל".