בתחילת השובע חשף בן כספית "במעריב" כי בין פרקליטיו של בנימין נתניהו והפרקליטות מתקיימים מגעים לגיבוש עסקת טיעון במשפטו. למרות שטרם הבשילו המגעים לידי עסקה של ממש, הזירה הפוליטית מגלה סביבה עניין רב. חבר הכנסת צחי הנגבי (הליכוד) התייחס לכך הבוקר (שישי) בריאיון לניסים משעל, בתוכניתו ב-103FM.

"ההחלטה של נתניהו בעניין הזה היא החלטה אישית, ולא צריכה להיות קשורה לאינטרסים של תומכיו, חבריו, ואנשי הליכוד", הסביר הנגבי את דבריו בהרחבה, "זה עניין מאוד אישי ומשפחתי, אבל ברור שכולנו היינו רוצים שבתום המגעים על ההסדר הזה תהיה החלטה שתאפשר לו הישאר בחיים הציבוריים. מתוך דאגה למדינה ומתוך דאגה לתנועת הליכוד. לכתו בנסיבות, כמו שאנחנו מכירים כרגע, זו אבדה גדולה למדינת ישראל". 

הנגבי התייחס לקרבות ירושה אפשריים בתוך מפלגתו, ולאמריה של ח"כ דוד ביטן שטען כי ישראל כ"ץ יכול להקים ממשלה בשלושה חודשים. "ראש הליכוד הוא נתניהו", קבע. "בתרחיש בו הוא מגורש באות קלון מהחיים הציבוריים לשבע שנים, כשבפועל זה לצמיתות, יש עוד כמה וכמה מהלכים לפני שתשאל השאלה האם הליכוד יחזור לשלטון באמצעות בחירות או באמצעות הקמת ממשלה בכנסת הנוכחית", הוסיף. 

עוד אמר כי "המהלך המהותי הוא שנדרשת הכרעה של 140 אלף חברי הליכוד סביב השאלה את מי הם רוצים שיוביל את מדינת ישראל. הרי זה לא רק עניין פנימי של הליכוד. אנחנו צריכים לבחור את האדם שיכול לזכות בבחירות הקרובות לכנסת, ולכן אני חושב שדוד ביטן, ידיד יקר של כולנו, דילג על כמה שלבים בדרך. את הממשלה יכול להקים רק אדם שנבחר על ידי חוקת הליכוד". 


 

כשנשאל, האם הוא רואה בעצמו מנהיג שיחילף את נתניהו, השיב ח"כ הנגבי: "בוודאי שאהיה מועמד בעידן שאחרי נתניהו, אבל אני לא עומד עם סטופר ומחכה שנתניהו יעלם לנו מהעיניים. להפך, אני עומד דרוך בכדי לחזק את נתניהו ולסייע לו להוביל אותנו לעוד הרבה שנים קדימה. הממשלה עדיין לא חוברה למכונת הנשמה, אך היא הובהלה לטיפול נמרץ". 

על הטענה כי נתניהו חוסם למעשה את גוש הימין מלחזור לשלטון, אמר הנגבי כי הוא כופר בכך. "אני מאמין שאילו זה היה נכון, לא היינו רואים מאמצים כה גדולים של אנשי הממשלה הנוכחית לקדם הצעות חוק שמונעת מנתניהו להתמודד בבחירות הבאות לכנסת", הסביר. "הם מבינים שככל שהוא נשאר במערכת הפוליטית יש סכנה להישרדות הממשלה הזו", קבע הנגבי.  

בהמשך, התייחס לפרסום ב"כלכליסט" בו נטען שהמשטרה עקבה אחרי אזרחים באמעות תוכנות ריגול. "הדבר המטריד פה הוא עניין הפיקוח", אמר הנגבי. "יש למשטרה המון כלים כחלק ממאמצי האכיפה שלה, אבל מה שמטריד הוא שאי אפשר שיעשו בה שימוש ללא פיקוח", קבע. 

  

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm