תמיכתו הפומבית של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עוררה הפתעה בקרב רבים, כאשר נתניהו "גייס" את ברק כדי לחזק את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על מנת לפעול בעניין עסקת הטיעון במשפטו.

חיים רמון, המשנה לראש הממשלה לשעבר, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM והתייחס לפרשה: "עד 2017 נתניהו עבד אצל ברק, הוא עמד כחומה בצורה נגד כל פגיעה במורשת של ברק, הוא לא נתן להפריד את תפקיד היועמ"ש ולהעביר את פסקת ההתגברות, הוא מינה את כל המינויים שהם רצו, והיה להם דיל - הוא לא נוגע בהם והם לא נוגעים בו. בשנת 2017 היה מהפך". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"לחלק מהפרקליטות לא עבר טוב שנתניהו היה סכנה לדמוקרטיה בעיניהם, ואת הסכנה הזו צריך להסיר, ולכן הם הלכו וחקרו אותו בלי לבקש אישור מהיועץ המשפטי. בשלב מסוים התחיל גל האנטי ביבי, בעיקר אחרי שהיה בשלטון לבד, וחשבו שהוא עושה דברים נוראיים. אני לא שטוף שנאה ואני שומר על זכויות האזרח של נתניהו אבל אני מתנגד למדיניותו, רוב האנשים הפסיקו להתנגד למדיניותו והם מתנגדים לאישיותו", הוסיף.

לדבריו כשזה קרה, "ברק ציפה מנתניהו להוריד את הראש, לקבל את הדין, לעשות עסקה וללכת מהחיים הפוליטיים, הוא התחיל במסע רטורי נגד מערכת אכיפת החוק ולא עשה שום שינוי גם בחיים שבהם הוא מנהל משפט". 

"אז אומר ברק 'אני מכיר לך טוב נתניהו, אתה היית בסדר גמור, הסתבכת בוא נוציא אותך בצורה טובה יחסית' ומסר, אם תהיו בסדר איתנו אתם תהיו בסדר. אני לוקח מדבריו של ברק, ממה הוא פוחד? שאם המשפט יימשך, זה יערער את המורשת המשפטית שלו, הוא אמר את זה. כלומר אם המשפט יימשך, תהיה סכנה למורשתו. ולכן גם מהבחינה הזו, הוא רוצה שתהיה עסקה. ברק ההוא משפטן על ופוליטיקאי הכי מוכשר שדרך על האדמה הפוליטית במדינת ישראל", המשיך.

בסיום אמר כי "השוחד גרם לכך שנתניהו לא הגיע ל-61 מנדטים, הוא הפסיד 3-4 מנדטים מאנשים שאמרו שהם לא יכולים לחיות עם עבירת שוחד. עבירות המרמה והפרת האמונים, ב-3-5 שנים לא תהיה עסקה, נתניהו להערכתי יורשע בהן, הוא יקבל עונש מאסר שיומר או לא יומר, אך זה לא חשוב". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm