במהלך דיון במליאת הכנסת בעניין הצעת חוק חילוט תקבולי עבירה בפשיעה חקלאית, התפתח עימות בין חברי הכנסת עופר כסיף ומירב בן ארי כאשר ח"כ כסיף התנגד להצעה, ואמר: "המדינה היא השודדת הגדולה ביותר, בעיקר מאזרחיה הערבים הפלשתינים לטובת היהודים".

ח"כ בן ארי מחתה על דבריו וכסיף קרא לעברה: "את תשתקי עם הצרחות תרנגולת שלך, חוץ מלצרוח לא מסוגלת לעשות כלום". ח"כ בן ארי הגיבה: "מי אתה שתדבר אלי בצורה כזו? איך אתה לא מתבייש? שובינסט מיזוגן, גזען ושונא ישראל. כל יום שאתה יושב בכנסת זו בושה למדינה. אתה צריך לעבור לפרלמנט ברמאללה. של נעליך כשאתה מדבר על חקלאי ישראל".

ח"כ מירב בן ארי נגד עופר כסיף: "תעבור לרמאללה" (צילום: ערוץ כנסת)

סגן יו"ר הכנסת, מנסור עבאס, ניסה להרגיעה, אך הרוחות המשיכו לסעור, וכסיף המשיך: "לא ראוי שהיא מפריעה וצורחת". חבר הכנסת אבי דיכטר מהליכוד, שנכח בעימות במליאה, הוסיף: "מי שברוב חוצפתו מעז לכנות אישה תרנגולת, כנראה הוא גבר בלי ביצים".

דיכטר
הרקע לוויכוח הקולני נבע מאישור הצעת החוק של חבר הכנסת אופיר סופר וקבוצת חברי הכנסת, כאשר 41 תמכו בהצעה מול חמישה שהתנגדו לה.

על פי הצעת החוק, אם הורשע נאשם בעבירות המנויות בהצעת החוק שעיקרן עבירות רכוש הנוגעות לפשיעה חקלאית, בית המשפט יהיה רשאי להורות לבקשת תובע על חילוט רכוש בשווי תקבולי העבירה. עוד הוצע לקבוע שבית המשפט יהיה רשאי להורות לבקשת תובע או נפגע העבירה שרכוש שחולט יועבר לנפגע העבירה בתנאים המנויים.