יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, השתתף היום (שלישי) בוועידת ישראל של עיתון "גלובס", והצהיר כי הוא מכיר בהיותה של ישראל מדינה יהודית ובכך שתישאר כזו גם בעתיד.

"מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית וככה היא תישאר. אנחנו ריאלים. אני לא רוצה להשלות אף אחד. השאלה היא לא מה זהות המדינה אלא מה מעמדו של האזרח הערבי בה", אמר עבאס.

"אין ספק שאנחנו עומדים בפתחו של עידן חדש. אני אומר את זה בצורה זהירה, אבל אנחנו מקווים שהתהליך הזה יצליח, והשותפות שאנחנו מקדמים ברמת הקואליציה כרגע, היא תהיה מגמה לעוד שותפויות ברמות שונות. גם בכלכלה, בהשכלה בכל תחום", הוסיף.

בהמשך התייחס לשיתוף הפעולה בינו לבין ראש הממשלה בנט: "היה חשוב להניח את היסודות הנכונים כדי לבנות תהליך כבד כזה. זה לא קל וכל אחד צריך לתת אמון בצד השני. הוא ביקש לא להפתיע (אותו), הוא ביקש וקיבל את זה שלא יהיו הפתעות. אני מקיים את זה עד הסוף. לו אני ראש הממשלה, מכיר מייד במדינה פלסטינית. לו אני אבו מאזן, קודם כל מאחד את הרצועה והגדה אחר כך עושה כל מה שניתן לחדש את המו"מ לקראת הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל".

באתר החדשות שיהאב, המזוהה עם ארגון הטרור חמאס, תקף את עבאס וכתב כי הוא מתעלם מהזכויות של הפלסטינים, בכך שהוא מאמץ את חוק הלאום. "העובדה ש'ישראל היא יהודית' על פי החוק הגזעני שאומץ על ידי עבאס, החוק הזה אינו מעניק כל מעמד לאזרחים ערבים, ודוחה את זכות ההגדרה העצמית לפלסטינים, זכות שמעניק החוק הגזעני ליהודים. רק בכל פלסטין ההיסטורית", נכתב באתר שיהאב.