לטוס או לא לטוס - זאת השאלה: מבוכה שררה בממשלה ובקרבתו של ראש הממשלה נפתלי בנט אמש, בעקבות הפרסום אודות כוונת משפחתו לנסוע לחופשה משפחתית בחו"ל, למרות ההמלצות הגורפות של קבינט הקורונה להימנע מטיסות שאינן הכרחיות. בתגובה לדברים ספג ראש הממשלה ביקורת ציבורית רבה, לצד תגובות לא מחמיאות מהמערכת הפוליטית.

"אשתו דפקה לו קטע": מה היה למגל וכספית לומר על טיסת משפחת בנט?

כזכור, בכינוס האחרון של קבינט הקורונה בעקבות הידיעות על התפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה בעולם, בנט נשא מסר חד משמעי ותקיף שקרא להימנע מטיסות לא הכרחיות. עם זאת, משפחתו, אישתו גילת וילדיו, תכננו לטוס למאוריציוס שבאפריקה, למרות שהייתה מוגדרת מדינה "אדומה". לאחר היוודע דבר נסיעתם - הוחלט לשנות את יעד הטיסה.

בתוך כך, מקורבתו ושותפתו למפלגת ימינה, איילת שקד, אמרה לאולפן וואלה! בסוף השבוע האחרון כי "כל משפחה תיקח את ההחלטות שלה מתי לטוס".

משפחת בנט (צילום: אריאל זנדברג)
משפחת בנט (צילום: אריאל זנדברג)

שאלנו אתכם האם משפחת בנט הייתה צריכה לטוס לחו"ל למרות המצב? בסך הכל הצביעו 12,725 גולשים בסקר, ומתוכם 3,534 שמהווים כ-28% מהמצביעים סברו כי גם למשפחת בנט מותר לנסוע כל עוד הם נשמעים להנחיות. מנגד, כ-72% מהמשיבים בסקר (כ-9,200 מצביעים) סברו שלא כך, ועל משפחתו של ראש הממשלה להוות דוגמה ליתר הציבור.

בנוסף, שאלנו האם גם אתם תטוסו לחו"ל בצל האזהרות בעקבות משפחת בנט. על כך 4,473 גולשים הצביעו, כשרובם הגדול, כ-61% (2,741 מהמשתתפים) טענו כי לא יטוסו, כי זה סיכון גדול מדי. מנגד, כ-39% שהם 1,732 גולשים טענו שכן יטוסו, כי כנראה שהסכנה לא כל כך גדולה.