חבר הכנסת איתמר בן גביר שוחח הבוקר (שלישי) עם יריב אופנהיימר ואראל סג"ל בתוכניתם ב-103FM. במהלך השיחה, סג"ל ביקש מבן גביר להגיב לדבריו של חיים שדמי אתמול בכנסת, ועל כך השיב חבר הכנסת: "שדמי הוא לא הבעיה. הבעיה היא איפה היועמ"ש? איפה המשטרה? כולם יודעים שאם זה היה כינוס של הימין על 'לעצור את אלימות הערבים בשמעון הצדיק', והיה בחור מיצהר שאומר את האמירה של שדמי, הוא היה נעצר ברגע שהיה יוצא מהדלת". לאחר סיום דבריו של בן גביר, עלה לשידור ח"כ מוסי רז שהגיב: "קודמי הדגים בדיוק מה היא אלימות מתנחלים".

בן גביר: "הייתי בהלם, באתי לכינוס ואמרתי שהם מדברים נגד אלימות, אבל אני טוען שהאלימות היא מהצד השני ויש לנו הוכחות. ביקשתי שנעמוד דקת דומיה לזכור של אליהו קיי שנרצח ולוקחים אותו לקבורה בזמן הדיון. וכל הצבועים והמטורללים וכל האנשים שתומכים ברעיון לירות בי, סירבו. אין פרשנות אחרת לחיים שדמי", המשיך חבר הכנסת.

בשלב זה, השיח הפך לדיון בין אופנהיימר למרואיין, כאשר השדר הזכיר כי בוועדה ישבה גם שרה העצני שקראה לחמושים להגיע ללוד בזמן הפרעות ב'שומר חומות': "מה אתה משווה? מה זה חמושים ללוד. יש מהומות כל ערב יש אצלנו צרורות של ירי וזה מכיוון אחד כל בוקר זורקים עלינו בקת"בים. זה מכיוון אחד כל בוקר נורות יריות לעבר יהודים כי הם יהודים וזה מכיוון אחד. תפסיק לסלף, העם לא מטומטם ואתה לא יכול לשנות את ההיסטוריה כולם יודעים מי הקורבן ומי התוקף".

אופנהיימר: "מי הכובש ומי הנכבש". בן גביר השיב: "ואם אני כובש זה אומר שמותר לירות בילדים שלי? איך נותנים למטורלל כמו שדמי לדבר?".

לסיום, חבר הכנסת מסר דברים למרואיין הבא, חבר הכנסת מוסי רז, אשר התעמת איתו אתמול בוועדה: "אתה יכול להיות איש שמאל ואיש שמאל קיצוני אבל חוסר רגישות כזה גדול, שבזמן שמביאים יהודי שנרצח לקבר בישראל, אתם מדברים על כמה נערי גבעות? בושו והיכלמו".

ח"כ רז: "העובדה שלא היה אף ח"כ מהימין או המרכז בכנס - תמיכה באלימות מתנחלים"

כאמור, לאחר בן גביר עלה לשידור ח"כ מוסי רז שהתייחס גם הוא לפיגוע אתמול בירושלים, וטען כי הכנס נערך רק מכיוון שנקבע זמן רב מראש: "הכנס הזה הוזמן ותוכנן הרבה זמן מראש, אני משתתף בצערה של משפחת קיי על הרצח של בנם אליהו וטוב שהיו גינויים מכל הקשת הפוליטית, יהודים וערבים, לרצח הזה וטוב שהתקשורת עסקה בזה כל הזמן וצריך לעסוק בכל אלימות. אין מה לקשור בין אלימות אחת לאחרת".

רז בחר להתייחס גם לדבריו של בן גביר ואמר: "שמעתי את דברי קודמי שהתפרע בישיבה והדגים לנו בשידור חי מה זה אלימות מתנחלים. אלימות של מתנחלים היא בעיקר כלפי פלסטיניים אבל גם כלפי פעילי זכויות אדם ושלום. יש לגנות ולהוקיע אותה. אסור להתעלם ממנה, אנחנו במצב שבעוד הצבא בצדק פועל נגד אלימות פלסטינית כשהיא קיימת למרות שאנחנו מדברים על מצב של כיבוש שהוא גם אלים, הוא בעצמו אלימות, אבל הצבא פועל בצדק נגד אלימות פלסטינית. וכשיש אלימות מתנחלים הצבא עומד מנגד, המשטרה עומדת מנגד, הממשלה עומדת מנגד, התקשורת עומדת מנגד וזה בסדר. זה שאתמול לא בא אפילו ח"כ אחד מהמרכז או מהימין לתמוך בכנס אני מפרש את זה כתמיכה באלימות של מתנחלים ואני חושב שגם מתנחלים אלימים כך מפרשים את זה".

בשלב זה, השדר אראל סג"ל פנה לחבר הכנסת וציין כי מי שהזמין את שדמי לכנס היה רז עצמו. חה"כ ממרצ השיב: "ההרשמה לכנס הייתה פתוחה, לא בדקתי מי בא. לא הייתי שם כשנאמרו הדברים אבל חברי עיסאווי פריג' הגיב מיד. אני נגד החזקת נשק, גם שנאמר שזה לא למטרת פגיעה. אני מגנה כל מי שמחזיק נשק והוא אינו שוטר או חייל. כל אזרח שיש לו נשק צריך להחזיר אותו. חלק לא מבוטל מכלי הנשק שמסתובבים פלטו כדורים שהרגו ילדים או שימשו לרצח נשים".

על הטענה ששדמי קרא למלחמת אזרחים השיב רז: "אל תגיד את זה. הדברים שלו אולי לא מקובלים, וצריך לשים אותם במקומם, אבל לא צריך להעמיס דברים שהוא לא אמר".