השבוע פרסם הפרשן הבכיר של "מעריב", בן כספית, מהדורה מעודכנת לביוגרפיה שכתב על ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ובה פרקים חדשים העוסקים בירידתו של נתניהו מהשלטון. הבוקר (שישי) שוחח כספית עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על מצבו הפוליטי של נתניהו.

"אם אתה חושב שהוא יכול להשיג עסקת טיעון שאין לצידה מאסר בפועל - זו מבחינתי כותרת ענקית. נתניהו מכור לכוח ולהשפעה והאדרנלין של היותו מנהיג הרגעים הכי חשובים שלו זה אותם נאומי הניצחון, והיו לו רבים כאלה, אלה רגעים בהם הוא בשיא חייו, והוא גם כלא את עצמו לסיטואציה בה כדי להמשיך לתחזק את עמדת הכוח שלו, הוא סמל שלטון, הוא ראש אופוזיציה, אתה יודע מה ההבדל בין לבוא למשפט כאזרח או עם מאבטחי שב"כ", פתח כספית את דבריו.

"אני חושב שבעניין הגיל נתניהו מסתכל על ביידן שמבוגר ממנו ב־7-6 שנים, על אביו המנוח שנפטר בגיל 103 אם אני זוכר נכון. אתה רואה שהוא בכושר, הייתה תמונה אחת השבוע שנתניהו הולך עם פומפאו ובפעם הראשונה נראה דומה לאביו. אני לא אומר את זה לשלילה. אביו היה צלול כבדולח עד יומו האחרון, לכן נתניהו לא חש כמי ששעון החול שלו אוזל אלא כמי שנמצא בשיא הכושר ויכול להתמקח, והוא מאמין, ואני לא בטוח שהוא טועה, שיש קונסטלציה לחזור. ב־2006 הוא בא עם 12 מנדטים ונחשב לאדם בלי עתיד, בנט היה ראש המטה שלו, פרצה מלחמת לבנון השנייה ותוך רבע שעה הוא הפך לראש הממשלה הבא. אני הייתי עושה עסקת טיעון ובורח, מה שמשה קצב לא עשה, ונתניהו כנראה לא עושה", המשיך.

"נתניהו הוא האיש שלא נשבר לעולם, הוא חזר מרצח רבין, הוא בכה באותו לילה ואמר משפט כמו 'הימין לא יחזור לשלוט 20 שנה'. הוא חזר מ־12 מנדטים, הוא חזר ממה שעשה כשר אוצר, לכן אני לא רואה את האיש הזה נשבר אף פעם. אבל ההתנהלות שלו עמוסת שגיאות, נפילות, פליטות, הקטע של לברך את הזוכה לינוי אשרם תוך כדי שבת, דברים כאלה", הוסיף כספית.

לבסוף התייחס כספית לאירוע המביך בטקס הפרידה מראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, כאשר נתניהו התעלם מבנט בנאומו וספג צעקות מהקהל: "זה חתיכת אירוע, דיווחו עליו בחדשות. השב"כ זה ארגון שכפוף לרה"מ, מאחורה על המסך הייתה המילה ממלכתיות. נתניהו עדיין מתעלם, כאילו ראש ממשלת ישראל לא יושב שם, וחסידיו, שלא לומר השוטים, מתעלמים. הוא לא נשבר ברמה האישית אבל הוא במצוקה, בעייפות. סביבתו לא מה שהייתה פעם.

"הוא דרש לשכה נוספת למרות שיש לו לשכה מטעם ראש אופוזיציה, הוא מימש את החוק שמאפשר ראש ממשלה לשעבר לקבל לשכה ויש לו לשכה שלישית כראש הליכוד במצודת זאב, כדי לייצר את מעטפת העזרה המקצועית מסביב, אנשי דיגיטל וכו', ועדיין זה לא נראה טוב והחרדים אומרים 'אנחנו חוזרים לוועדות'. מה שהולך כראש אופוזיציה ונראה כראש אופוזיציה בן 72 זה ראש אופוזיציה בן 72".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm