חברת הכנסת מהליכוד, גלית דיסטל אטבריאן, הגיבה הבוקר (ראשון) בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, לסערה שנוצרה במפלגה בעקבות ראיון אותו ערכה מירי רגב, שם טענה כי חברי הליכוד צריכים להציב אדם ממוצא מזרחי בראש הרשימה. דיסטל-אטבריאן התייחסה לאפשרות שיערכו פריימריז לראשות המפלגה בקרוב ואמרה כי "הליכוד תנועה דמוקרטית, מי שרוצה לרוץ שירוץ. לדעתי האישית, ולפי מה שאני קוראת בשטח, בנימין נתניהו חזק מתמיד".

"אני לא אוהבת את הטרמינולוגיה של תסיסה או מרד, הליכוד היא מפלגה דמוקרטית וזכותם לרוץ. יש 130 אלף שבוחרים מי יעמוד בראש וזה מופלא בעיניי. הגעגועים לנתניהו, והאופן בו ירד מכס השלטון והאווירה מסביב מחזקת אותו מאוד. בד בבד, אם ישראל כ"ץ או מירי רגב רוצים להתמודד, אז שהטוב ביותר ינצח", אמרה חברת הכנסת.

מירי רגב (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
מירי רגב (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

בתגובה לדבריה של השרה לשעבר רגב, טענה דיסטל אטבריאן כי "הדיבור שלה זר לי. אני ימנית והדברים שלה הם פוליטיקת זהויות. היא זיהתה בעיות נכון, אבל הפתרונות שהיא נותנת, אני חלוקה עליהם. יש אפליה, אבל הפתרון הוא לא אפליה מתקנת, אני מתנגדת לשניהם. הליכוד לא רואה צבעים ומגדרים, רואים את רשימת הסיעה שמאוד מגוונת, מבחינתי לומר אני אבחר במועמד כי היא אישה או מזרחית זה זר לי בצורה שאין לי דרך לתאר. אני בוחרת אנשים על פי כישורים ומצוינות והישגים".

על השאלה אם חשוב לה שיהיה בישראל ראש ממשלה מזרחי השיבה: "חד משמעית לא. ראש ממשלה נבחר על בסיס רצון העם. אני לא הייתי נוגעת בשיטת הבחירות הפרלמנטרית, העם יודע מה הוא רוצה ואם הוא ירצה ראש ממשלה מהשמאל כך יהיה. אני מסתכלת על מקומות שאנשים ממנים אנשים, שיש מעגל סגור שממליך את עצמו, שם צריך לבצע את הרפורמות. בכל הקשור לבחירות, שאנשים יחליטו מה הם רוצים, אני לא מתערבת".

לאחר מכן היא התייחסה לפוסט בפייסבוק אותו כתבה בעבר, אשר צף מדי פעם בפעם כביקורת נגדה, בטענה כי היא אישה מזרחית אשר "מעריצה את הגבר האשכנזי". לדבריה של חברת הכנסת, הפוסט ציטט מחקר מאוניברסיטת הארוורד שעסק בחופש הביטוי: "חצי ממנו נמחק, החצי בו כתבתי שמניסיוני האישי אני לא רואה הבדל בין גברים מזרחיים לבין אשכנזיים. השמאל לקח את זה, רידד את זה כאילו גלית טוענת, זה באמת כל כך רדוד זה שזה רודף אותי על עכשיו מראה על רדידות השיח ולא על שום דבר אחר, בטח לא על הערצתי את גבר האשכנזי".

בנוסף, היא הסבירה כי בניגוד לנטען עליו, יו"ר האופוזיציה כן יודע לבנות דור המשך להנהגת המדינה סביב ואמרה כי "אני רואה את ההתקדמות המטאורית של אמיר אוחנה, של יריב לוין. לומר שהוא לא יודע לטפח הנהגה? זה לא נכון. יש אנשים כמו גדעון סער או נפתלי בנט, שהוא זיהה התנהלות בעייתית שלהם".