האמירה שעוררה סערה: סגן שר הביטחון אלון שוסטר אמר הבוקר (ראשון) בראיון בגלי צה"ל, בהתייחסו לשיגור בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר העוטף, כי "במקום שאתה רואה גרירה לסבב, אני רואה בלונים במקום רקטות. בעבר, כששלטונות עזה רצו לרמוז שמשהו לא מתנהל נכון, הם היו יורים עלינו וכעת הם משגרים בלונים".

דבריו של של שוסטר, החי בעוטף ומי שכיהן בעברו כראש המועצה האזורית שער הנגב, הגיעו על רקע ארבע שריפות שפרצו במועצה אזורית אשכול בשישי האחרון כתוצאה מבלוני תבערה. בתגובה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר בסיס צבאי של חמאס ועמדת שיגור רקטות ברצועה. 

אמירתו של סגן השר עוררה ביקורת מחברי האופוזיציה. חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד), כתב בחשבון הטוויטר שלו כי לפי שוסטר, "'שלטון החמאס' בעזה רומז לנו שהוא בהחלט מרוצה מממשלת האחים המוסלמים".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) הגדיל לעשות, וקרא "לשר הביטחון בני גנץ להדיח עוד היום את מר אלון שוסטר מתפקידו כסגן שר הביטחון. דבריו הבוקר בגלצ המהווים הכלה של טרור הבלונים מעידים על רפיסות מוחלטת ואבדן דרך בשמירה על הריבונות הישראלית״.

אלון שוסטר (צילום: אלוני מור)
אלון שוסטר (צילום: אלוני מור)

העיתונאי אלמוג בוקר, המסקר את דרום הארץ זה שנים רבות עבור חדשות 13, צייץ בטוויטר כי "בעזה ברוב המקרים התחילו עם בלונים ולא עם רקטות. רק אחרי שהם לא מקבלים את מה שהם רוצים, אז הם עוברים לרקטות. צריך לזכור שאנחנו רק 3 חודשים אחרי מבצע גדול (גם אחרי צוק איתן היה שקט יחסי)". עם זאת, ציין לחיוב את הממשלה בכך "שהיא מגיבה לכל בלון, דבר שלא היה בעבר".

כזכור, לאחר מבצע "שומר החומות", שינתה ישראל את משוואת התגובה ובניגוד לעבר חיל האוויר תוקף באופן עקבי בתגובה לשיגור בלוני תבערה שגורמים לשריפות בעוטף עזה.