חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) התעמתה הבוקר (רביעי) עם שדר 103FM בן כספית, כאשר התראיינה לתוכנית אותה הוא מנחה לצד ינון מגל. העימות בין השניים נסב סביב אמירותיה של חברת הכנסת נגד השר זאב אלקין, לאחר שסיפר בראיון כיצד החלה מערכת היחסים שלו עם אשתו.

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מתייחסת ל"סיפור הניאוף של זאב אלקין", קרדיט: ערוץ הכנסת

כספית אמר כי יום אחד חברת הכנסת תתחרט על דבריה ותשאל את עצמה מדוע אמרה את הדברים. על כך היא השיבה: "אם תנסה לחלץ ממני תחושת אי-נוחות זה לא יעזור, אני מתה על עצמי ועל האופן בו אני מתבטאת". השדר השיב כי הוא רוצה לחלץ ממנה לא אי נוחות, אלא מודעות עצמית. "קבל מנה של מודעות עצמית, השבוע קראו לי פסולת, טינופת, העלית אותי לשידור לפני שבועיים ואמרת שאתה לא מתרגש ממה שעושים לי כי לא אמרתי מילה על מה שעשו לעידית סילמן. התקשרת גם אליה? זאת מודעות עצמית. הסלקטיביות שלך שאתה לא מודע אליה", תקפה בתגובה חברת הכנסת.

לאחר שהשמיע את דבריה הקודמים, אמרה דיסטל-אטבריאן כי "אלקין, בעיניי לפחות, נמצא במשבר אמצע החיים. אדם שיצא מהציונות הדתית ושם את הניאוף שלו, בו פירק שתי משפחות, כסיפור אהבה בין רומיאו ליוליה. העניין הפרטי שלו מתורגם גם בכנסת, המשבר שעובר על שיקול דעתו נוגע גם בפרסום האיום והנורא של סיפור האהבה שלו עם מריה וגם בעבודתו בכנסת. זו פריקת כל עול".

זאב אלקין, מריה טרוס (צילום: צילום מסך פייסבוק)
זאב אלקין, מריה טרוס (צילום: צילום מסך פייסבוק)

כספית טען כי בניגוד לאמירותיה של דיסטל אטבריאן, הוא לא רואה התרברבות בפעולותיו של אלקין. לעומת זאת, "את המינוי האישי של אחד שאני לא זוכר בכמה נשים הוא בגד, שאת מדברת על ילדים ולא יודעת שיש לרה"מ לשעבר שלנו בת בכורה, זה הקטע של מודעות עצמית". דיסטל אטבריאן פנתה לכספית ומסרה כי "לא הכל מתחיל ונגמר בבנימין נתניהו, תנסה להמשיך הלאה".

עוד קודם לכן, בפתח השיחה, תקפה חברת הכנסת מהליכוד את התקשורת, על האופן בו לטענתה מסוקר ראש הממשלה נפתלי בנט: "אני חשה שבנט הופך לעל אדם. כשהוא קם בבוקר הבל פיו מריח מחבצלות. אלה הם פני התקשורת בארץ, החשיפה של האופן בו הם פועלים הייתה פחות ברורה לעין כשהם רק ביקרו ותקפו את נתניהו ולא נתנו לו שנייה אחת של מנוחה. כרגע אי אפשר לקרוא לזה סיקור אוהד, זה גרוטסקי ומביך, אפילו בצפון קוריאה היו מנסים לטשטש קצת. דווקא כשהם הופכים לחנפני העל של האדם העליון בנט זה יותר ברור. השאלה כמה אנשים מתחילים להבין שהנדסו להם תודעה במשך שנים".

בנוסף, היא התייחסה לסלע המחלוקת בין הקואליציה לאופוזיציה בעניין ועדות הכנסת ואמרה כי "הייעוץ המשפטי פשוט נעלם. דברים שעל פי חוק אסור שייעשו, נעשים. יש תקנון וחוקים, יש כללי טקס, תמיד הייתה אופוזיציה וקואליציה, תמיד היו ניגודי עניינים. מה שקורה בוועדות היום לא קרה מעולם באף כנסת. יש מחויבות  לשמור על ייצוג פרופורציונלי של סיעה בתוך וועדה. אלה ועדות חשובות, הדברים הכי קריטיים לאזרחי ישראל נקבעים. כרגע, יש ועדות בהן סיעה שיש בה 29 ח"כ, כמו הליכוד, כוחה בוועדה כמעט שקול לסיעה שיש בה שישה ח"כ כמו הרשימה המשותפת. הגוש הלאומי, המסורתי, הציוני הגדול בארץ, כוחו הדמוקרטי כרגע בהכרעות דמוקרטיות שקול לכוחם של מצביעי הרשימה המשותפת".