יושב ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמור היה לשאת דברים היום (שלישי) במסגרת ציון יום השנה למותו של זאב ז'בוטינסקי, אלא שנעדר מן המליאה. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הצר על כך, ורמז: "מקווה שאוכל לפרסם בקרוב את הסיבות שבגינן נבצר ממני להשתתף בטקס". לכך, הצמיד גם את נוסח הנאום אותו אמור היה לשאת.

נתניהו כינה את בנט ראש ממשלה חלש וסחיט. צילום: ערוץ הכנסת

נתניהו הזכיר בנאומו את פועלו של מייסד התנועה הרוויזיוניסטית ואף ציין כי בעבר, ז'בוטינסקי פרסם מאמר בו הוזכרה חשיבותה של האופוזיציה, והוסיף: "אתמול יצאתי חוצץ נגד חולשת הממשלה הנוכחית במאבק נגד התחמשותה הגרעינית של איראן".

"אני וחבריי למחנה הימין – הימין האמיתי – דגלנו תמיד ב'צִיוֹנוּת רוֹמֵמָה'", אמר יו"ר הליכוד תוך שעשה שימוש בביטוי שהוזכר בין כתביו של מנהיג העבר. "בנינו בשיטתיות את 'קיר הברזל' של ז'בוטינסקי במובנו הרחב ביותר. זהו המצפן הכפול שקיבלתי אני מז'בוטינסקי ומאבי: גם 'קיר הברזל', וגם 'תורת הלחץ' - ושני אלה בשירותה של ׳ציונות רוממה׳", הוסיף.

"אלא שעכשיו, במקום ללכת קדימה, הממשלה הנוכחית חוזרת אחורה. במקום עוצמה ועמידה איתנה, היא נוהגת בהרכנת ראש ובחולשה. איזו ציונות רוממה הביאה איתה ממשלת עבאס-לפיד-בנט?", כך ציטט מנאומו שלו. "דיבורים ריקים על 'אחדות לאומית', תוך הדרת ציבורים גדולים וחשובים במדינה. היא נוהגת מדיניות מקוממת של התעמרות, כפי שעושה שר האוצר ליברמן ביחס לאוכלוסייה החרדית. במהלך מערכת הבחירות, ליברמן הבטיח 'לשלוח את החרדים על מריצה למזבלה'", כך חתם את דבריו.