שר החוץ היוצא גבי אשכנזי התראיין הערב (שבת) בפגוש את העיתונות בערוץ 12 והתייחס ליחסיו עם ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו בזמן כהונתו כשר בממשלתו. " בעיניי, נתניהו הוא האדריכל האמיתי של הממשלה החדשה, הוא מצטער עד היום על זה שהוא לא התכוון לקיים את הרוטציה עם בני גנץ".

אשכנזי סיפר מה הוביל אותו לחבור לגנץ, לפרק את השותפות עם יאיר לפיד ומשה יעלון, ולהיכנס ולממשלה: " אמרו לנו שהמדינה מידרדרת לתהום. היו שתי אפשרויות, לעמוד מהצד או לשים יד על ההגה וזה מה שעשינו. אני לא מצטער שנכנסנו, מצטער שזה לא הצליח. חשבתי שצריך היה להיות אגרסיביים יותר עם נתניהו, גם אנחנו אשמים ולא רק הוא".

בני גנץ וגבי אשכנזי (צילום: גיל יערי, פלאש 90)
בני גנץ וגבי אשכנזי (צילום: גיל יערי, פלאש 90)

"בני גנץ הוא אח לנשק ואנחנו יודעים להתגבר על מחלוקות. אני חושב שבני מתנהל עכשיו נכון וזו אחת הסיבות שהצליח בבחירות. הוא עבר התקפות נוראיות ועמד בהן, הוא גילה חוסן מרשים אני שמח שהוא הצליח ואני מאמין בכחול לבן", הוסיף השר היוצא, שלא פסל חזרה לפוליטיקה ואמר כי " לא כרתי גט כריתות מהפוליטיקה. מי שאומר שלא אכפת לו מהפוליטיקה, לא אכפת לו מישראל".

השר שנפרד ממשרד החוץ השבוע התייחס לשר הנכנס יאיר לפיד: " אני מתמקד כרגע בלהעביר את המשרד בצורה ממלכתית ליאיר לפיד. היה יותר מחצי שעה, כמה שעות. לפיד ראוי להיות ראש ממשלה בעתיד".

אשכנזי חשף מה הוביל אותו לפרוש, גם אם באופן זמני, מהפוליטיקה וטען: "באתי להשפיע, חשבתי שאנחנו צריכים להיות אלטרנטיבה שלטונית. כשזה לא התאפשר בממשלת נתניהו, מבחינתי זה הלך לשום מקום אז פרשתי עוד לפני הבחירות. בני ידע עוד לפני שאני לא מתכוון להמשיך. צריך כוח פוליטי כדי להזיז דברים או להיות מסוגלים לשנות. אין לי שום תחושה רעה או לא טובה, באתי ואני לא מצטער על רכבת ההרים של השנתיים וחצי האחרונות. לא אקים מפלגה חדשה. זה מוקדם מדי".