העיתונאי ואיש התקשורת הוותיק יעקב אחימאיר התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM והתייחס לסיום כהונתו של ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו, אשר צפוי להיות מוחלף הערב על ידי יו"ר ימינה נפתלי בנט. אחימאיר התייחס להישגיו של ראש הממשלה, יכולותיו כמדינאי ואף לפרשת "הקלטת הלוהטת" של נתניהו, אשר הייתה במוקד הבחירות לתפקיד יו"ר הליכוד בשנות ה-90.

"אנחנו לא יכולים לבטל את הכישרונות שלו, הרטוריקה שלו, הכריזמה שלו, הניסיון שלו. כאשר מדברים על ירושת נתניהו יש כאלה ששואלים עצמם, רגע, יש לו יורש ראוי, כפי שאנחנו מכירים אותו לאחר ניסיון של כל כך הרבה שנים כראש ממשלה?", אמר העיתונאי שהוסיף כי "יש כאלו שקוראים לו קוסם. הוא אולי לא תמיד הצליח, אבל בשבוע אחד שהוא כיהן כרה"מ, הוא היה בפגישות בבית הלבן ובקרמלין. איפה היה לנו מדינאי כזה?".

אחימאיר נשאל על ידי השדרנים אם נתניהו מסמל את האליטה או דווקא את המאבק באליטות והשיב כי "גם הוא וגם משפחתו, אביו ואמו המנוחים, הם משפחה ברוכת כישרונות. לקרוא לזה אליטה? זו מתת אל, לא דבר שנתניהו המציא. הוא אדם שיודע להופיע כמו שאומרים, באו"ם, בקונגרס האמריקני מאחורי גבו של נשיא ארה"ב אובמה ועכשיו הוא עומד להוות אתגר קשה ביותר בפני רה"מ הנכנס נפתלי בנט, שצריך להתגבר על מנהיג אופוזיציה שיהיה תקיף, לוחמני, עקשן ובעיקר מי שרעב לשוב לשלטון".

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

עוד הוא הוסיף כי "למרות כל המתקפות החריפות, הקשות, על נתניהו ומשפחתו, למרות הנושא המשפטי, התקשורת אשר ברובה עוינת לנתניהו, למרות זאת הוא זוכה באופן קבוע לעמוד בראש המפלגה הגדולה ביותר בישראל. יש בו משהו שמושך לא רק חוג זה או אחר בחברה הישראלית אלא מגוון גדול של החברה הישראלית לדעתי".

כאמור, העיתונאי התייחס גם לפרשת "הקלטת הלוהטת" של נתניהו, אשר הייתה במוקד היריבות בינו לבין השר לשעבר דוד לוי, שהתמודד נגדו בבחירות לתפקיד יו"ר הליכוד בשנות ה-90: "הייתי אז עורך מבט ומגיש המהדורה, מנהל חטיבת החדשות היה רפיק חלבי ולפני תחילת המהדורה אמר לנו לאורי כהן אהרונוב ידיד ז"ל, שבנימין נתניהו מעוניין לבוא ולהתראיין ורפיק חלבי הדגיש את הדחיפות שבעניין הזה ואכן הוא הגיע לאולפן. רפיק אמר 'אתם תשאלו אותו האם היה לו פרשה רומנטית מחוץ לחיי הנישואים' אני אמרתי ששאלות כאלה אני לא שואל, יכול להיות ששגיתי יכול להיות שלא אבל בעניינים האלה אינני מחטט".

אחימאיר הסביר כי השאלה נשאלה לאור השמועות שליוו את הפרשה באותה התקופה ואמר כי "זה ריחף באוויר. המאבק על הנהגת הליכוד היה עצום. למעשה, נתניהו לא הזכיר את שמו של לוי, אבל זה היה ברור לכולם כי השמועה הזו הייתה נחלת הכלל. לפני שהגיע לאולפן הייתה שמועה על 'קלטת לוהטת', לא יודע מי המציא את זה. ההופעה של נתניהו באולפן הייתה חלק מהמאבק על ראשות הליכוד אז הוא היה צריך להדוף את השמועות והוא החליט לומר את האמת, מאז האירוע נשאר חקוק בתודעה ההיסטורית שלנו".