איתי פריד, סגן מדרשת תבור שעבד במשך שנים ארוכות עם חבר הכנסת עמיחי שיקלי, ניסח היום (שישי) הודעה לאנשי הצוות החינוכי של המדרשה בה כתב: "אנחנו בעד ואפילו דוחפים למעורבות פוליטית חברתית". זאת, לאחר הפרסום של בן כספית ב"מעריב" על כך שחניכי המכינה אותה ייסד שיקלי, ניסחו מכתב ובו הביעו אכזבה לאור התנגדותו לממשלת השינוי.

"ברגע שעמיחי בחר לקפוץ לשלולית, מעבר ההערכה העצומה על עצם הקפיצה, אין ולא תהיה לתבור מעורבות בזה. אנחנו דוחפים למעורבות פוליטית חברתית ואין כמו דוגמה אישית בעניין הזה, ללא קשר לדעות פוליטיות", כתב פריד והתייחס למכתב מטעם החניכים. לדבריו, התגובה של החניכים והבוגרים - "לגיטימית, מבורכת ואפילו חשובה עבור המדינה".

"עמיחי ותבור עד לא מזמן חד הם ולא בכדי, מפעל חייו", כתב פריד. "השיח הוא שיח פוליטי לגיטימי", הוסיף, "בתבור יש מעל 25 אנשי צוות, הדעות מגוונות, אם תהיה כאן קלפי כתב בהודעה אני לא בטוח שאני יכול להמר מי ראש הממשלה הבא". כמו הדעות, טען פריד, גם התכנים שמעוברים במכינת תבור מתפרסים על כל רוחב היריעה.  

עם זאת, בשל ההתבטאויות האחרונות הנחה פריד את אנשי הצוות שלא יגיבו בנושא זה בפלטפורמה ששייכת לתבור או בשמה. יחד עם זאת, הדגיש פריד, כי לא נכון יהיה למנוע תגובות, מכתבים או ראיונות מטעם חניכי המכינה. זאת בתנאי שייצגו עצמם.