על רקע כישלונו של בנימין נתניהו להרכיב ממשלה והעברת המנדט מהנשיא ליאיר לפיד, גוברים הקולות הליכוד הקוראים לכנס את מוסדות המפלגה כדי “לדון במצב ובהמשך הדרך”.

קבוצת חברי מרכז הליכוד ותיקים, ששמה “מייסדי הליכוד”, המהווה כ־20% מקרב כלל 3,700 חברי מרכז המפלגה, שיגרה מכתב לשר ישראל כ”ץ המשמש יו”ר מזכירות התנועה, הדורש ממנו לכנס לאלתר את המזכירות “כדי לדון בהתפתחויות הפוליטיות בעת הזו".

חברי הקבוצה הוסיפו במכתבם כי "חשוב לנו כחברי המזכירות לאן פנינו כתנועה, מהן ההשלכות לאירועים הפוליטיים, אלטרנטיבות והצעות. נכון להיום וזה כשנתיים מזכירות התנועה לא התכנסה, למעט המשאלים הטלפוניים לאשרור רשימת המועמדים לכנסת, וזאת בניגוד לחוקת התנועה".

השר כ"ץ טרם השיב למכתב, ואנשי הקבוצה הבהירו כי בהיעדר תשובה הם מתכוונים לפנות לבית הדין של הליכוד, מתוך מטרה שהוא יורה למפלגה לקיים דיון במזכירות.

בנוסף, קיבלו אתמול כל חברי מרכז הליכוד מסרון מטעם גוף אחר בשם “פורום נאמני הליכוד”, שבו נכתב כי “המנדט הסתיים ועבר למחנה הנגדי. בשל המצב, יש לאפשר למרכז הליכוד לבחור במהירות מועמד זמני להרכבת ממשלה, שינסה להציל את שלטון הליכוד והימין ואת עתיד ארץ ישראל”.

זאת ועוד. ‏חברי מרכז ליכוד רבים מדווחים כי הם החלו לקבל בימים האחרונים פניות מאנשים שהציגו את עצמם כ"חברי המטה של ניר ברקת". לדבריהם, אותם חברי מטה התעניינו ביחס של חברי המרכז לח"כ ברקת ואף שאלו אותם - אם תהיה התמודדות על ראשות הליכוד, מה הם חושבים עליו. כמו כן הוצע לחברי המרכז להיפגש עם ברקת "כדי להכיר אותו טוב יותר".

התסיסה במפלגתו של נתניהו הגיעה גם לגורמים מהמפלגות החרדיות, שסיפרו ל”מעריב” כי שרים וחברי הכנסת מהליכוד טוענים בשיחות סגורות איתם כי “כמו שנראה, אין לנתניהו סיכוי להרכיב ממשלה והוא צריך לזוז כדי שהשלטון יישאר בידי הימין”.

בכיר בליכוד אמר בשיחה עם “מעריב”: “כמו שבשנת 1999 נתניהו ידע להסיק מסקנות מתוצאות הבחירות, כאשר אהוד ברק ניצח, כך גם היום הוא יידע לעשות את הצעד הנכון ביוזמתו, בלי שיאלצו אותו. הוא צריך להישאר יושב ראש הליכוד, אך יחד עם זאת עליו לכנס את מרכז הליכוד כדי לבחור מועמד אחר לראשות הממשלה לתקופה של שנה או שנתיים. אם זה מה שיכול להציל את שלטון הליכוד, זה הצעד שצריך לדון עליו בכובד ראש”.

עם זאת, חשוב לציין כי בליכוד לא מוותרים ואומרים כי ימשיכו בקמפיין נגד הקמת הממשלה בראשות לפיד ובנט, וכי מטרתם היא להעביר את המנדט לכנסת. במסגרת הקמפיין הנגדי כינס אתמול נתניהו את ראשי גוש הימין לישיבה בלשכתו בירושלים. היחיד שלא התייצב היה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. בסביבתו הסבירו כי הוא אינו חש בטוב ולא השתתף בפגישה בשל המצב הרפואי. בפגישה ביקש נתניהו משותפיו לתמוך בקמפיין נגד מה שכינה "ממשלת השמאל המסוכנת".

אחרי שנפגש בירושלים עם ראשי המפלגות החרדיות, נסע נתניהו לתל אביב, שם במלון קרלטון התכנסה סיעת הליכוד. נתניהו נשא דברים ושוב תקף בחריפות את ראשי ימינה, נפתלי בנט ואיילת שקד, על הליכתם עם גוש השינוי. בחלק הסגור של המפגש התייחס נתניהו להתפתחויות בליכוד ואמר: “אני רוצה להרגיע אתכם, אני לא הולך לשום מקום. אני נשאר פה, נלחם יחד איתכם עד שננצח. אני אומר לכם שזה לא מתדרדר לבחירות, כי אף אחד לא רוצה בחירות".

בתוך כך הגישה אתמול משפחת נתניהו כתב תביעה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שבו היא דורשת פיצוי כספי של 837 אלף שקל ופרסום התנצלות פומבית מפורטת ומתואמת, "בגין עוולות אזרחיות", לטענתם, שביצע אולמרט כלפיהם.

התובעים – ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנם יאיר - ציינו בתביעה כי פנו להליכים משפטיים בעקבות שני ראיונות שהעניק אולמרט, שבהם אמר: "ראש הממשלה, רעייתו ובנו הם חולי נפש הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי". משפחת נתניהו מאשימה את אולמרט ב"קנאה, תסכול עמוק, זדון ורשעות לשמה".

אולמרט הגיב לדברים באומרו: "אני משועשע מחבורת המופרעים".