יממה לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתקדם לעבר ממשלת שינוי עם שורת הסכמות שמתגבשות עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12.

לפי הדיווח, יו"ר יש עתיד ויו"ר ימינה שוחחו עוד לפני שלפיד קיבל את המנדט מהנשיא, אך כעת המשא ומתן בין השניים עולה שלב. בין היתר, השניים סיכמו כי בראשות ועדת הכספים יעמוד נציג מגוש הימין, כדי לאזן את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שיקבל את תיק האוצר.

כמו כן, ההסכם בין השניים יכלול את שינוי חוק יסוד הממשלה, שקובע כי אי אישור תקציב המדינה מביא להפלת הממשלה ולפיזור הכנסת. זאת, לאחר שהכנסת האחרונה התפזרה על רקע נסיבות אלו, לאחר שבנימין נתניהו סירב להעביר תקציב בניגוד להסכם הקואליציוני עם בני גנץ.

עוד דווח כי את התיקון לחוק יעבירו רק לאחר השבעת הממשלה, במטרה לקצר את משך השיחות ברקע מכבש הלחצים שמפעיל נתניהו על חברי הכנסת הימנים של גוש השינוי. בנוסף, ישנן גם מחלוקות שעדיין לא נפתרו - בהן המחלוקת על תיק החינוך, אותו דורשת מרצ. 

בתוך כך, לפיד נשא הערב דברים לתקשורת בפעם הראשונה מאז קבלת המנדט. "ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה אלא מטרה, מה שישראל צריכה עכשיו", אמר. "ישראל היא מדינה פצועה, זקוקה לשקט ולאחדות וחייבת ממשלה מתפקדת. לא על הכל מסכימים, זו תהיה ממשלה מורכבת אבל תהיה לה מטרה פשוטה, להוציא אותנו מהמשבר ובעיקר מהמשבר בתוכנו".