אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, תקף היום (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שאתמול החליט בית הדין הפלילי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, בגין פשעי מלחמה. ליברמן, ששוחח עם סיוון כהן ברדיו 103FM, האשים כי ראש הממשלה הוא זה שאחראי לכישלון המדיני בגזרה זו.

"זה כשלון אישי של רה"מ נתניהו", אמר יו"ר ישראל ביתנו, "שכל כך מתפאר על הישגיו המדיניים והביטחוניים, שאומר שהוא ליגה אחרת אבל הוא מחזיר אותנו לליגה למקומות עבודה. הוא טיפל באופן אישי, לא נתן לאנשי משרד החוץ ולא לאנשי משרד הביטחון להתקרב לטיפול בסוגיה. הוא נטרל את כל הגורמים, ולא היה לו זמן לטפל בסוגיה שאסור לזלזל בה, ולא נתן לגורמים המקצועיים לטפל בה. הכישלון הזה רשום על שמו, כמו בסוגיה האיראנית. זה פשוט כישלון על כישלון". 

"הוא חזק מאוד במסיבות העיתונאים, בהצהרות, בכל מיני הצהרות אלקטורליות בלבד. גנץ מעודכן רק מהחדשות, אין לו מושג על הנורמליזציה של מדינות המפרץ. במבחן התוצאה, יש לנו החלטה שלא צריך לזלזל בה. בית הדין הבינלאומי בהאג הפך לגוף שמשרת ארגוני טרור, מנסה להרתיע מדינות דמוקרטיות מתקדמות מול הפעילות שלהם, משרת משטרים הכי רודניים,  לא ראינו שום פעולה של בית הדין הבינלאומי בהאג בשביל לטפל בסוריה ברצח של מאות אלפים", אמר ליברמן.

ליברמן גם הציע פיתרון לסוגייה: "גם האמריקנים שם על הכוונת. עלינו לגבש קואליציה בינלאומית דחוף, שתחזיר את הגוף הזה לתלם, כי הגוף שהייתה לו חשיבות רמה אחרי מלחמת העולם השנייה, הפך את עורו והפך לא רק לגוף פוליטי אלא מסייע לארגוני טרור".

לדברי ליברמן, "העובדה שרה"מ חיכה יותר משלושה שבועות לטלפון מהבית הלבן, גם כשאני לוקח בחשבון את כל ההתפתחויות בלבנון ובעזה, לא צריך לחכות לאסון כדי למנות את ועדת אגרנט הבאה".

אביגדור ליברמן התייחס גם לסערת הגיור הרפורמי. "גם הכלבים", אמר, "גם השיקסע, החיילת שעוברת גיור צה"לי, ההתבטאות אלו שמעולם לא שירתו בצה"ל ולא מתכוונים לשרת בצה"ל, שלא עובדים ולא משלמים מיסים משתלחים בחיילת. יש כ-5.5 אלף חיילים בצה"ל שהם לא יהודים לפי ההלכה, מבחינתי זה לא משנה, אם החייל משרת בצה"ל, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים הוא יותר יהודי מכל תלמידי הישיבות יחד".

ליברמן הבהיר כי "לא נכנס לשום קואליציה עם החרדים, אנו חייבים לשים את סדר היום האזרחי על ראש סדר העדיפויות. לא יכול להיות שבמדינה ליברלית אין נישואים אזרחיים. אותם חיילים רשאים לשרת בצה"ל, להילחם, למות למען ישראל אבל לא רשאים להתחתן כאן. אני לא חרד למנדטים אלא לעתידה של המדינה".