יעבור לשורותיה של מפלגת השמאל: לאחר ניצחונה אמש של ח"כ מרב מיכאלי במרוץ לראשות מפלגת העבודה, הצטרפות ראשונה נרשמה היום (שני) למפלגה. ח"כ רם שפע מכחול לבן יעזוב את תפקידו בתור יו"ר ועדת חינוך של הכנסת, וירוץ לכנסת ברשימתה של מיכאלי לכנסת הקרובה.

"בהתרגשות אדירה, אני שמח לשתף שהחלטתי להגיש את מועמדותי לרשימת מפלגת העבודה", כתב שפע ברשתות החברתיות. "בחרתי לצאת לדרך הזאת מתוך אמונה גדולה ובמטרה להצטרף לחברתי מרב מיכאלי, יו"ר המפלגה, לקידום התחדשות המחנה הדמוקרטי והליברלי בישראל".

מרב מיכאלי בלשכתה החדשה כיו''ר העבודה  (צילום: לשכת מרב מיכאלי)
מרב מיכאלי בלשכתה החדשה כיו''ר העבודה (צילום: לשכת מרב מיכאלי)

עוד כתב שפע כי "הממשלה הזו שכחה את תפקידה כלפי הציבור, לכן הצבעתי בעד הפלתה וכעת, אפעל בכל כוחי כדי להוביל לשינוי אמיתי שכל כך נחוץ למדינה שלנו. מרב היא מנהיגה אמיצה, ערכית ונחושה ויהיה לי הכבוד להצטרף אליה לרשימה שלא רק מדברת על דמוקרטיה, אלא מקיימת אותה הלכה למעשה".

כזכור, חברי מפלגת העבודה, המדשדשת בסקרים מתחת לאחוז החסימה ונתונה באחת מתקופות השפל בתולדותיה, בחרו אתמול בערב במיכאלי ליו"ר המפלגה, זאת לאחר שזכתה ב-77 אחוז מקולות המצביעים. למקום השני הגיע אבי שקד עם כ-19% מהקולות, ואחריו גיל ביילין עם 2.7% בלבד.

בתוך כך, ח''כ מרב מיכאלי, שנבחרה כאמור לעמוד בראשות מפלגת העבודה, התראיינה היום בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתמקדה בשאיפותיה להשבת מפלגת העבודה למרכז הבמה הפוליטית. "קודם כל, המפלגה צריכה לעמוד בזכות עצמה ולעבור תא אחוז החסימה בצורה איתנה, אח''כ נקיים מו''מ על כיצד למקסם את הקולות בגוש", הדגישה היו''ר החדשה שהוסיבה כי מטרתה הגדולה ביותר היא להתמקד בטווח הרחוק "ולהחזיר את המפלגה להיות מפלגת שלטון".

מיכאלי:"המטרה שלי הייתה להרים את מפלגת העבודה על הרגליים ולהחזיר אותה, בטווח הרחוק, להיות מפלגת שלטון, אבל אני רוצה שקודם כל תעמוד על הרגליים בזכות עצמה ותעבור את אחוז החסימה בצורה איתנה. רק אז היא תעשה את המו''מ של איך למקסם את הקולות בגוש. רון חולדאי הוא בהחלט איש מפלגת העבודה, ואני קוראת לכולם ולכולן לחזור הביתה. שוחחתי עמו הבוקר, אני אבנה את המפלגה וננהל את המגעים למקסום הכוחות. הדבר הכי משמעותי מבחינתי הוא להחזיר את מפלגת העבודה להיות בית של אמת ובית פוליטי לכל אלה שאין להם ייצוג".

על אילו איחודים אנו יכולים לבנות בהקשר שלכם?
"בעיניי צריך להשקיע בדבר שהוא המפלגה האמיתית, לא רשימות של אדם אחד שבוחר את האנשים שלו לנוחותו, אלא מקום אמיתי, עם חזון שהוא נדרש למדינת ישראל, והוא מנהל תהליכים דמוקרטיים. רק ככה יכולה לגדול חזרה מפלגת שלטון למרכז והשמאל. זה לא תלוי רק במה שיקרה בבחירות הקרובות, כי כל פעם מסתכלים רק על הבחירות הקרובות וזה הביא אותנו לאן שאנו היום, להתרסקות מוחלטת. כמה פעמים ניסו כאילו להשפיע מבפנים, אבל בתמונה הגדולה אתה תורם להרס, לא לבנייה, תיקון או ריפוי".