בעקבות הצעת החוק לפיזור הכנסת וההתקפות של שר הביטחון בני גנץ כלפי ראש הממשלה נתניהו, התראיין הבוקר (שישי) ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ב-103FM וניסה להסביר מדוע הממשלה לא תיפקדה כמו שצריך: "הממשלה הזו הוקמה על ידי בני גנץ, איש הגון שכוונותיו טובות מצד אחד, ומהצד השני עמד גדול הנוכלים הציבוריים בעת החדשה". לדבריו, גנץ מסוגל להפתיע בבחירות הקרובות למרות הכל.

אני מניח שאתה לא מזיל דמעה על פרוקה של ממשלת האחדות.
"תראה, זה תיאור לא מדויק לגמרי. מבחינתי הממשלה הזו חדלה להתקיים ברגע שהיא קמה. לרגע אחד לא האמנתי לא ביכולותיה, ולא בסיכויה. הממשלה הזו הוקמה על ידי בני גנץ, איש הגון שכוונותיו טובות מצד אחד, ומהצד השני עמד גדול הנוכלים הציבוריים בעת החדשה. אדם שבשום שלב ובשום רגע לא באמת התכוון לעשות את מה שהוא אמר. הוא ידע מראש שהוא משנה את החוק ועושה חוק חדש ומיוחד, שלא היה שכמותו בתולדות הפוליטיקה הישראלית והבינלאומית, וכל זה בכדי להבטיח לקיים משהו שמלכתחילה הוא התכוון לא לקיים אותו. הוא לא נוכל קטן, הוא נוכל גדול. כל התוכן הפנימי של נוכלות, הונאה, רמייה, והולכת שולל מהסוג הגרוע ביותר שיכול להיות. תוך כדי שמדינת ישראל נמצאת במשבר והקימה את הממשלה לכאורה בכדי לטפל בבעיית המגפה שמערערת את מצבם הכלכלי והבריאותי של מאות אלפים.הנושא של הבריאות האישית והקולקטיבית עומד בסדר היום, אבל שום דבר לא מעניין אותו". 

אהוד אולמרט בכנס מעריב

משפטים קשים אמרת עליו.
"אגב, אני רוצה להגיד לך משהו, בני גנץ הקריב את הקריירה הפוליטית שלו בשביל ההסכם עם נתניהו. הוא חשב שהוא יצליח להציל את המדינה מהמצוקות אליהם היא נקלעה, והנה הוא זה שאומר שאי אפשר להאמין לשום מילה שלו". 

אתה מגלגל אותי לשאול אותך את השאלה, איך הוא מקבל תמיכה כה רחבה בסקרים? איך אתה מסביר את זה?
"אני לא פרשן ואני לא יודע להסביר את זה".

אתה מטיח בו דברים קשים - איך זה מתיישב עם הסקרים?
"אני אתן לך דוגמה ממקום אחר. בארצות הברית העיתון וושינגטון פוסט מינה צוות של עיתונאים שיעקבו אחר השקרים שמפיץ טראמפ. הם מנו והראו שבתקופת כהונתו הוא שיקר למעלה מ־24 אלף פעם. בכל זאת עם השקרים והסגנון הנורא, בכל זאת קיבל 70 מיליון קולות בארה"ב. אין ויכוח על כך שביבי הוא שקרן מדופלם. הוא נוכל. הדבר הבסיסי שהוא התחייב עליו זה תקציב 2021 והוא לא עשה. מה צריך יותר מזה?".

היית ממליץ לגנץ לפרוש מהחיים הפוליטיים?
"לא עוסק בהמלצות, אני חושב שההספדים עליו מוקדמים מדי. אנשים יופתעו ממידת התמיכה שיקבל בני גנץ. לא חושב שזה יתקרב לתמיכה בכחול לבן בימי השיא, אבל בהחלט תהיה תמיכה". 

בוא נחזור לתקופה בה היית ראש ממשלה והיית אחראי על המוסד האם התיק של מוחסן פחריזאדה הובא בפניך?
"אם הייתי הולך ברחוב ורואה אותו הייתי מזהה אותו גם ברחוב צפוף. הכרתי אותו וידעתי מי הוא ומה הוא רוצה". 

שקלת באיזשהו שלב להורות על חיסולו?
"אני לא חושב שצריך לדבר על זה בפומבי. כל מי שעוסק בבניית מערכת נשק שהיעוד שלה היה לשאת פצצה גרעינית, אדם כזה מסמן את עצמו כיעד. זה בלתי נמנע. לא הופתעתי מהחיסול".  

אם הזכרת מבצעים - עד כמה היית מעורב אישית במבצעים?
"כל מבצע הוא מבצע שההשלכות שלו לפעמים גלובליות, וכל פרט מאושר אישית, ולעיתים בלעדית, על ידי ראש הממשלה".

אני רוצה לקבל את התייחסותך לדבריו של ביידן על החיסול של מוחסן פחריזאדה?
"מה שחשוב בעיני זו המחויבות של ביידן למנוע נשק גרעיני מאיראן. העובדה שהוא מחויב לזה זה הכי חשוב. זה מתאים לעמדות שהוא נקט בעבר, אנחנו יכולים להירגע כי מדובר בנשיא שאוהד את ישראל, לא פחות ואולי יותר מכל נשיא אחר שהיה. יחד עם זאת, ייתכן שהוא ירצה לנהל משא ומתן עם איראן בכדי להגיע לשליטה על המצב באיראן. אם ביידן שוקל אפשרות כזו אני מציע לא להיכנס לפאניקה". 

בתגובה לדבריו של אולמרט ב-103FM, מסרה מפלגת הליכוד כי "האסיר לשעבר אהוד אולמרט הוא האחרון שיכול להטיף מוסר. ראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה ומביא חיסונים והסכמי שלום היסטוריים למדינת ישראל בשעה שאולמרט רק מפריע".