שר הפנים, אריה דרעי, הגיב הערב (חמישי) לדחיית קבינט הקורונה להעביר את החתונות לקפסולות כפי שהציע, מספר שעות לאחר שיצא בזעם מהדיון.  ״הקבינט אישר את פתיחת חופי הרחצה ואיפשר הפגנות ולכן אין סיבה לא לקיים חופות בשטח פתוח ללא אוכל, בקפסולות ועם מרווחים לפי כל ההנחיות של משרד הבריאות", אמר דרעי.

נתניהו בפתח הקבינט: "הסגר הוא הצלחה אדירה"

עוד הוסיף: "להבדיל, הלוויות. למה אנשים לא יכולים להשתתף בהלוויות של קרובי משפחה וחברים קרובים, כשבחופים ובכיכרות הערים יכולים להתגודד ללא הפרעה?. לאפשר חתונות בהשתתפות 20 אנשים זה לא ישים, לא הגיוני ובלתי אפשרי יהיה לאכוף זאת. למה אלפים יוכלו להשתתף בהפגנות ולבלות בחופים ו-200 אנשים לא יוכלו להשתתף בחופה שתערך בשטח פתוח עם מרווחים ובקפסולות ללא אוכל וללא ריקודים?״

כזכור, קבינט הקורונה אישר כי החל מראשון תוסר הגבלת 1,000 המטרים, הגנים הלאומיים והחופים ייפתחו, וכך גם עסקים ללא קהל. הגנים והחינוך לגיל הרך יחזרו אף הם, ומסעדות ישובו למתכונת טייק-אוויי אך תוכניתו של דרעי להעביר חתונות בקפסולות. 

דרעי דרש במהלך הדיון להגדיל את מספר המשתתפים בשמחות והלוויות לצורך קיום "מעגל החיים היהודי", לדבריו. הצעתו כללה טקסי חתונה, ברית מילה, בר ובת מצווה והלוויות, שנערכו בתקופת הסגר בנוכחות מצומצמת של משפחה גרעינית בלבד. הוא הציע להפריד בין התקהלות ללא מגע ואכילה בשטח פתוח, לבין אירועים הכוללים ישיבה משותפת ואכילה.

כך למשל, טקס חופה בחתונה יוגדר התקהלות בשטח פתוח, ללא ישיבה וארוחה, תותר השתתפות של עד 200 איש בקפסולות מוגדרות של 20 אנשים לקפסולה ושמירת מרחק של 4 מטרים בין הקפסולות. לעומת זאת, בחתונה עצמה, או באירועים אחרים הכוללים ישיבה ואכילה משותפת, תותר התקהלות מקסימלית של שתי קפסולות של 20 אנשים לקפסולה במרחק של 4 מטרים בין הקפסולות.

מנגד, תקף שר העבודה והרווחה, ח"כ איציק שמולי, את השר דרעי וטען: "ראית פעם חתונה בקפסולות? זה לא יקרה. וזה היה חלק רציני ממקור ההתפרצות בגל הראשון". לאחר שדרעי טען כי שמולי לא מבין את המשמעות של חתונה ביהדות, השיב שר הרווחה: "אל תזלזל ביהדות שלי ואני לא אזלזל בזו שלך. אני יהודי לא פחות. צריך ללכת לפי עקרון אפידימילוגי, לא לפי שום דבר אחר".