מתקרבים להסכמה: הרב סילמן אב בית הדין של בני ברק, ויו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי הגיעו למתווה מוסכם עם ההנהגה החרדית, כולל האדמו"רים שסירבו לשתף פעולה, על פיו הוסכם להשאיר את מוסדות החינוך החרדי סגורים עד יום רביעי. עם זאת, במפלגות החרדיות מבהירים כי המוסדות הללו יישארו פתוחים גם במקרה שבו הצדדים לא יגיעו לפשרה בנושא. 

על פי אותו המתווה שדרעי והרב סילמן מקדמים כרגע, הציבור החרדי לא יתנגד לסגר על הערים האדומות - בתנאי שהישיבות ותלמודי התורה יפעלו בהן גם תחת הסגר. השר דרעי שוחח עם ראש הממשלה בנושא, והמתווה יעלה לדיון מחר בקבינט הקורונה.

נציין, כי מחר בשעה 11:00 יגיעו פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' רוני גמזו והממונה על הקורונה בציבור החרדי האלוף במיל' רוני נומה, לדיון בעיריית ירושלים יחד עם ראש העיר ירושלים משה ליאון והצוות העירוני.

סרטון קורונה למגזר החרדי, קרדיט: משרד הבריאות

הרב זימן מבני ברק נמנה בין הרבנים המקדמים את הפשרה הזו, אשר במסגרתה נעשה ניסיון לשכנע את הרבנים בכל המועצות, כולל גדולי התורה וחכמי התורה, להסכים לה. כפי שצוין, ירושלים ככל הנראה תוחרג מהפשרה.

כאמור, רוב הפוליטיקאים מהמפלגות החרדיות מתנגדים לסגר דיפרנציאלי שיוטל על הערים החרדיות, כאשר מנגד ייתכן שדרעי עשוי לתמוך במהלך. שני חברי כנסת מיהדות התורה אמרו אתמול בשיחה עם מעריב - "לא התכנסנו וטרם קיבלנו החלטה מסודרת, אבל אנחנו בדרך כלל נגד הסגרים". 

יש לציין כי מספר מוסדות נפתחו כבר היום (שני) בניגוד לכללים ולהנחיות, כאשר הרב קנייבסקי שוחח אתמול עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון. ראש העירייה ביקש להורות לא לפתוח את מוסדות החינוך עד שתימצא פשרה בנושא.