הודפים את הטענות לניגוד עניינים: דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש הגיבה היום (חמישי) לעורכת הדין דפנה הולץ-לכנר, המייצגת את קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", שפנו לבג"צ בנוגע לניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביחס לחקיקה על הגבלת ההפגנות. 

בתשובתה כתבה זילבר כי לנתניהו אין ניגוד עניינים מיוחד או שונה משאר שרי הממשלה ביחס למחאות, ועל כן אין להטיל עליו מגבלות בנושא. עם זאת, צוין כי ישנו קושי מסוים בעיסוק של נבחרי ציבור בסוגיה המורכבת, אך אין מנוס כי הממשלה תעסוק בנושאים הללו, במיוחד בעת הזו. 

עוד צוין במכתב כי "הזכות להפגין, כמו זכויות יסוד אחרות, צריכה להתבסס על שיקולים ענייניים ותשתית עובדתית ומקצועית מספקת. היא תכלול הגבלות מידתיות בנסיבות העניין בלבד". 

שיירות המחאה בדרך לבלפור (צילם: איחוד המחאות)

עו"ד הולץ-לכנר מסרה בתגובה: "מאכזב מאד ואף מקומם שהיועץ המשפטי לממשלה בוחר לעצום את עיניו ולהתעלם מניגוד העניינים הבוטה של נתניהו, המעורב עד צוואר בהגבלת ההפגנות שמכוונות כלפיו אישית".
 
עוד הוסיפה כי "בניגוד להתפלפלות המשפטית שנוקט היועץ כדי לברוח מהנושא, לא מדובר במקרה תיאורטי לגבי 'נבחרי ציבור' אלא באירוע חמור ויוצא דופן, הנוגע לראש ממשלת ישראל באופן אישי - ולא סתם, אלא ראש ממשלה הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים - המנסה לסכל באמצעות חקיקה את המחאה נגדו". 

לבסוף כתבה: "האירוע הזה מצטרף לשורה ארוכה של פעולות מהחודשים האחרונים שבהן פועל נתניהו בניגוד עניינים חריף בהסתה מול מערכת אכיפת החוק והמפגינים. השיקולים הזרים בהתנהלות נתניהו זועקים לשמים, ותגובת היועץ היא צעד נוסף ברפיונם של שומרי הסף בהגנה על המשטר הדמוקרטי בישראל".