הכוונה של ראש הממשלה ורעייתו לצאת לוושינגטון במטוס פרטי זכתה לביקורות קשות במערכת הפוליטית ועוררה סערה ברשתות החברתיות, ובשל כך החליט נתניהו לרדת מהרעיון. כמו כן, אמש (שבת) התברר כי בכירי כחול לבן בממשלה – בני גנץ וגבי אשכנזי – לא יצטרפו לטיסה ויישארו בישראל.

נתניהו הכריז על הסכם שלום עם בחריין

בין התוקפים את הנסיעה במטוס פרטי היה יו”ר האופוזיציה ח”כ יאיר לפיד, שצייץ: “עכשיו? מה פתאום מטוס פרטי?! לאנשים אין מה לאכול. אין גבול לניתוק ולאטימות של האיש הזה”.

יו”ר סיעת ישראל ביתנו ח”כ עודד פורר פנה במכתב לראש הממשלה, שבו כתב כי “ההחלטה להטיס את המשלחת במטוס זר ועם טייסים זרים היא תקלה. משלחת רשמית צריכה להיות מוטסת על ידי טייסים ישראלים וצוות ישראלי. זה נכון בשגרה, קל וחומר כאשר הענף מושבת”.

בהמשך הוסיף פורר בחשבון הטוויטר שלו: “‏200 אלף עובדים בתעשיית התעופה הישראלית משפשפים את עיניהם ורואים שכשממשלת ישראל צריכה מטוס לטיסה רשמית לוושינגטון כדי להיפגש עם מנהיגים של מדינה ערבית, היא תעשה את זה עם מטוס ספרדי וטייסים ספרדים. הישראלים הפראיירים יעשו מילואים, יישלמו מסים, וברגע האמת הממשלה תשכח אותם בבית. חלם”.

בנימין נתניהו ומלך בחריין, חמד בן עיסא אל-ח'ליפה (צילום: ABIR SULTAN,MANDEL NGAN/AFP via Getty Images)
בנימין נתניהו ומלך בחריין, חמד בן עיסא אל-ח'ליפה (צילום: ABIR SULTAN,MANDEL NGAN/AFP via Getty Images)

לפני הודעת לשכת ראש הממשלה על ההחלטה לבטל את הטיסה במטוס פרטי פרסם הליכוד את התגובה הבאה: “השמאל והתקשורת מחפשים כל תירוץ להקטין את ההישג ההיסטורי של ראש הממשלה נתניהו, ואף לסכן את בריאותו רק בגלל שהם לא מוכנים לסבול שהוא הביא ‘שלום תמורת שלום’ ולא ‘שלום תמורת שטחים’. מפאת החשש שראש הממשלה יידבק בקורונה בטיסה שבה יהיו למעלה מ־70 איש, הנחו הגורמים המקצועיים שהוא יטוס במטוס נפרד שמדינת ישראל נוהגת להשתמש בו מעת לעת”. עוד טענו כי “העלות הכוללת של טיסת שני המטוסים לוושינגטון היא 50% פחות מעלות הטיסה הקודמת לוושינגטון במטוס אחד”.

עד אמש לא פרסם משרד ראש הממשלה את הרכב המשלחת שתלווה אותו לבית הלבן. אחרי תהיות רבות האם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ יצטרף לאירוע ההיסטורי והחגיגי, אמש הבהירו מקורביו ל”מעריב”: “הוא לא ייסע לוושינגטון ויישאר לטפל בנושאים הבוערים בארץ. לא חסרה כאן עבודה”. כאמור, גם שר החוץ גבי אשכנזי לא יצטרף למשלחת.

המחאה בבלפור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
המחאה בבלפור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, מתכננים כל ארגוני המחאה הפגנות היום מחוץ לנתב”ג בעת ששיירת ראש הממשלה תגיע לנמל התעופה לקראת המראתה לוושינגטון.

בהודעה שפרסמו אתמול מסרו ראשי המחאה כי “בזמן שהעם קורס, נתניהו סוגר את המדינה ובורח. כלל הארגונים יקיימו מחאה לקראת המראתו של ראש הממשלה המנותק בהיסטוריה של מדינת ישראל. המחאה תכלול שיירות רכבים והפגנה מחוץ לנתב”ג החל מהשעה 14:00".

"רגע לפני כניסה לסגר, במקום להתמודד עם האסון שהמיט, נתניהו בורח לארבעה ימים של קמפיין בארה"ב. בזמן שאנחנו לא מבינים את ההנחיות ונאנקים תחת המשבר המחריף – הוא יהיה בקוקטיילים הזויים. מנהיג אמיתי היה נשאר לשמור ולחזק את עמו, אבל נתניהו עסק בחיפוש אחר מטוס פרטי עבורו, אשתו והבן המסית. הניתוק וההתנהלות הכושלת שלו בלתי נסבלים. ביבי, לך ואל תחזור”.