יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, אמר היום (שלישי) בראיון בלעדי לסוכנות הידיעות של איחוד האמירויות "WAN" כי "זה אפשרי והגיוני שכל 22 המדינות הערביות יוכלו לנרמל את היחסים על ישראל ביום מן הימים". קושנר, המכהן גם כיועץ הראשי של טראמפ לענייני המזרח התיכון, חשף כי ייתכן והעולם יהיה עד למדינה רביעית נוספת שתעשה זאת בחודשים הקרובים.

שיחת וידאו בעברית בין נתניהו למלווה מהאמירויות של המשלחת הישראלית. צילום: דוברות רה"מ

"בואו נקווה שהשנה" השיב קושנר כשנשאל האם זה יכול לקחת גם שנים או חודשים לראות מדינה ערבית רביעית שתסכים לנרמל יחסים עם ישראל, וחמק מלענות מי היא המדינה המדוברת. "ברור שהכול יכול לקרות, אבל המציאות מראה שהרבה אנשים מביטים בהערכה ובקנאה על הצעד שעשתה איחוד האמירויות הערביות", אמר והוסיף: "הרבה אנשים מעוניינים בגישה לטכנולוגיה, למשאבים וליכולות ישראל לישראל". עוד שיבח קושנר: "ישראל היא כמו עמק הסיליקון של המזרח התיכון".

ההצהרות שנשאו בנימין נתניהו, רוברט אובראיין וג'ארד קושנר. צילום: Ziv Sokolov / U.S. Embassy Jerusalem

"אם נתבונן בדברים מזווית הראייה של המאמינים, אני יודע כי מוסלמים רבים באיחוד האמירויות הערביות מתרגשים להתפלל במסגד אל-אקצה. אני חושב שזו תחילתו של משהו מרגש מאוד, והתקווה שלי היא שיותר ויותר מדינות ירצו בכך". בדבריו הדגיש קושנר את חשיבות התהליך גם בהיבט המדיני-ביטחוני, ואמר: "איננו נוכל לפתור בעיות אם לא נדון בהן", והוסיף: "נרמול היחסים יהפוך את המזרח התיכון למקום חזק יותר ויציב יותר".

בנימין נתניהו, ג'ארד קושנר (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
בנימין נתניהו, ג'ארד קושנר (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

כששב ונשאל על האפשרות כי מדינה ערבית רביעית תחתום על הסכם שלום עם ישראל, הדגיש: "אני מאמין שזה הגיוני שהם יעשו את הצעד הזה, ואני מאמין שזה הדבר הנכון לעשות", והסביר את גישתו: "אני אופטימיסט וזו הברכה והקללה שלי בחיים. יותר כיף להיות אופטימיסט מאשר להיות פסימיסט, כי יש אלף סיבות לכך שזה צריך לקרות".