חילופי האשמות ברקע המשבר הקואליציוני: מפלגת הליכוד תקפה היום (רביעי) את שותפתה לקואליציה כחול לבן, לאחר שהאחרונה סירבה לקבל את הסתייגויותיו של יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, בפתח הדיון על דחיית אישור תקציב המדינה בוועדת הכספים, והאשימה אותה כי היא "נלחמת בממשלה ועוצרת כסף לפתיחת שנת הלימודים". כחול לבן לא נותרה חייבת והשיבה בתגובה כי "מי שטובת ישראל לנגד עיניו יפעל להעברת תקציב אחראי ולא ישפוך כסף פוליטי כדי להתחזק לקראת הבחירות.

ח"כ זוהר הציג בדיון כאמור הסתייגויות לחוק אישור התקציב בדבר תקצוב תוכניות החינוך המשלים ואישור תקציבים לציונות הדתית ולישיבות.

לאחר סירובה של כחול לבן לקבל את ההסתייגויות נמסר מההליכוד כי "כחול לבן שוב נלחמים בממשלה בזמן שראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה. היום בוועדת הכספים הם עצרו כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים, כולל תוכניות לילדים בסיכון וילדים בפריפריה. כחול לבן חייבים להפסיק להפריע לראש הממשלה להעביר תקציב ולפתוח את שנת הלימודים בזמן".

 
נתניהו מתייחס לנושא התקציב בראיון בערוץ 20 (ארכיון)

מכחול לבן נמסר בתגובה כי "מועד ההוכחה מתקרב והשטיקים והטריקים מתגברים. הליכוד מפר את הבטחתו לאחדות ויציבות ומחפש בכל יום תירוץ חדש לבחירות".

לדבריהם, "מי שטובת ישראל לנגד עיניו יפעל להעברת תקציב אחראי ולא ישפוך כסף פוליטי כדי להתחזק לקראת הבחירות. כחול לבן תפעל ותמשיך לפעול מתוך מניע אחד בלבד: למנוע בחירות למען מיליון מובטלים, ולמען עם ישראל כפי שהתחייבה".

מפלגת העבודה הגיבה לחילופי הדברים בין שתי המפלגות, ומתחה ביקורת על הליכוד: "המוסר הכפול מצד הליכוד זועק לשמיים. אם הליכוד היה באמת דואג לאזרחי ישראל, אז היה כבר מוגש לכנסת תקציב יציב לעד סוף שנת 2021 שהיה נותן מענה לכל אזרחי ישראל, כפי שהם התחייבו בהסכם הקואליציוני עליו חתמו רק לפני שלושה חודשים. אבל מה שבאמת מעניין את הליכוד זה לייצר מנופים שיפגעו בשלטון החוק".

ראש השב״כ לשעבר ויו"ר הוועדה לקרן תמלוגי הגז, חבר הכנסת אבי דיכטר (הליכוד) אמר ב"גלי ישראל" כי "כחול לבן סבורה בטעות ש-19 ח"כים מול 54 של הימין זה כוח שווה. ממשלה פריטטית אינה קואליציה כזו, ולכן כמו תרנגולת הנמצאת לפני שחיטה פוליטית, כחול לבן נלחמת על הפרפורים האחרונים שלה".

לדבריו, "הליכה לבחירות הנה חלופה רעה מאד. חוסר יכולת של ממשלה למשול ולעמוד במחויבותה כלפי הציבור הנה חלופה גרועה הרבה יותר".