יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת הליכוד, ח״כ מיקי זוהר, הודיע היום (ראשון) כי החליט על ביטול הסנקציות שהוטלו על חברי סיעתו. נגד ח"כ זוהר נשמעה ביקורת קשה, הן מחוץ לליכוד והן מתוך המפלגה, לאחר שהודיע על צעדי ענישה נגד חברי כנסת ושרים, חברי סיעת הליכוד. 

לאחרונה נודע כי יו"ר הסיעה החליט להעניש בין היתר את השרים והח"כים: יואב גלנט, ישראל כ"ץ, אלי כהן, אופיר אקוניס, אמיר אוחנה, יפעת שאשא ביטון, שלמה קרעי, קרן ברק, שרן השכל, אבי דיכטר, עוזי דיין ומיכל שיר. כל אחד על פי חלקו באי השתתפות בהצבעות או קידום נושאים שנוגדים את עמדת הקואליציה. כך למשל, הודיע חה"כ זוהר ליפעת שאשא ביטון כי היא צפויה להדחה מתפקיד יו"ר ועדת הקורונה בכנסת. 

עימות בין מיקי זוהר לשאשא ביטון בוועדת הקורונה. צילום: ערוץ הכנסת

סערת ההדחה

ח״כ זוהר שלח לחבריו בסיעה מכתבים אישיים בהם כתב: ״בשבוע החולף בחנתי את התנהלות הסיעה ולשמחתי ראיתי סיעה מתפקדת ועבודה יעילה. התנהלות לא תקינה בעתיד עלולה להוביל אותנו לשבר נוסף ולכן אני פונה לכל אחד ואחת מכם בבקשה להמשיך להתנהל בצורה אחראית״.

עוד נמסר מטעמו של חבר הכנסת מיקי זוהר: ״זו עת לאחדות שורות בתנועה שלנו. אני בטוח שחברי הכנסת והשרים מבינים את גודל האחריות ואת חשיבות המשמעת הסיעתית ומקווה שלא נצטרך להתמודד עם היעדרויות דומות בעתיד, אין לי ספק שרק בדרך משותפת נוכל להמשיך להביא הישגים רבים למען מדינת ישראל". 

מכתב ההדחה של ח''כ יפעת שאשא ביטון (צילום: ללא)
מכתב ההדחה של ח''כ יפעת שאשא ביטון (צילום: ללא)

ח''כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המכתב שנשלח לח''כ קרן ברק (צילום: ללא)
המכתב שנשלח לח''כ קרן ברק (צילום: ללא)