בצל ההיערכות לסיפוח שטחים ביו"ש, יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי, ח"כ בני גנץ, נפגש היום (שלישי) עם ראשי מועצת יש"ע. כל חברי המועצה הוזמנו למפגש, ללא קשר להשתייכותם לקבוצת התומכים או המתנגדים. 

גורמים מסרו כי 95% מהפגישה כלל לא הייתה קשורה לתוכנית טראמפ, אלא לנושאים בטחוניים שגרתיים. את התייחסות גנץ לנושא הריבונות אפשר לסכם במשפט אחד שהשמיע לקראת סיום המפגש: "צריך לאמץ את גישת מפא"י: קחו את מה שאפשר ותטפלו במה שנשאר".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ תקף את גנץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "גנץ ייפגש היום עם כל מועצת יש"ע בהרכב מלא: האנשים שהשקיעו את המאמץ הכי גדול כדי שלא ייבחר. אין ספק שבעקבות הזחילה לביבי והרפיסות בעניין הסיפוח, הם יצביעו לו בהמוניהם בפעם הבאה. אגב, גנץ לא טרח להיפגש עם הארגונים המתנגדים לסיפוח ומייצגים את רוב הציבור, בוודאי את ציבור בוחריו". 

ב"שלום עכשיו" הצטרפו להורוביץ, ובמסגרת קמפיין חדש נגד שר הביטחון, בתנועה דורשים מגנץ להבהיר היום בפגישתו עם ראשי המתנחלים כי יתנגד לכל מתווה לסיפוח שטחים. במודעה שפרסמה 'שלום עכשיו' ברשתות החברתיות לקראת הפגישה הנראה ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון על רקע קמפיין הבחירות של מפלגת כחול לבן עם הכיתוב - ההתנחלויות לפני הכל ובתחתית מופיע המשפט - גנץ, עצור את הסיפוח או שהאסון יהיה על שמך".

בתנועה ציינו עוד: "היום כבר ברור שהציבור מתנגד לעסקת הסיפוח המנותקת והמסוכנת של ביבי וטראמפ. על גנץ מוטלת החובה לומר היום בקול ברור כי יעצור כל יוזמה לסיפוח שטחים גם במחיר פירוק הממשלה".

מוקדם יותר, ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה איים להכריז על הקמת מדינה פלסטינית במידה ותוכנית הסיפוח תצא אל הפועל. אשתייה כינה בשיחה עם עיתונאים זרים ברמאללה את תוכנית הסיפוח "איום קיומי", והכריז כי "אם ישראל תספח שטחים ב-1 ביולי, נכריז על הקמת מדינה על פי גבולות 1967".