מתיחות בצמרת: יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החלופי בני גנץ הביע היום (רביעי) את זעמו באוזני ראש הממשלה בנימין נתניהו, על הראיון שהעניקה היום השרה מירי רגב לידיעות אחרונות, בו אמרה בין היתר כי "גנץ עוד לא בשל להיות ראש ממשלה. הוא עוד צריך לעבור אפייה ולגלות לנו האם הוא סחיט על ידי האיראנים".  

בעקבות הדברים גנץ קטע פגישה שהתנהלה בשעות אחר הצהריים בלשכתו של ראש הממשלה, ונראה יוצא ממנה כשהוא זועם ומבקש מנתניהו שהאחרון יעשה סדר בקרב השרים מטעם מפלגתו.  בכירים בכחול לבן הגיבו לדברים וטענו כי הם מצפים להתנצלות אישית של רגב, ביניהם גם שר המשפטים אבי ניסנקורן, שהביע את מחאתו בפני נתניהו ואמר כי כך לא אמורה להתנהל הקואליציה. 

בהמשך לדברים, בכירים במפלגת הליכוד פרסמו הודעת פיוס: "הקמפיין הסתיים וזו העת לאחדות. הגיע הזמן להפסיק את המתקפות האישיות מכל צד שהוא. הבחירות מאחורינו והמשימות המשותפות לפנינו ועלינו לשלב ידיים למען אזרחי ישראל.

בחדשות 12 דווח כי לאחר פרסום הדברים, טילפן נתניהו לרגב ונזף בה: "התבטאויותייך פוגעות בממשלה. אנחנו מנסים לייצב את ממשלת האחדות והתבטאויות כאלו פוגעות בכך". 

עוד דווח כי מקורביה של רגב אמרו כי דבריה הוצאו מהקשרם: "היא לא מבינה על מה המהומה. הכוונה הייתה שבשנה וחצי הקרובות יהיה לגנץ ממי ללמוד וכך הוא יגיע בשל יותר לתפקיד. צריך להכיר את השדה המדיני, הפוליטי ואת הכנסת ועבודת הממשלה. לדעתה, הדברים יהיו ברורים הרבה יותר כשהראיון המלא יתפרסם. אין מה להתנצל, לא נאמר פה משהו יותר דופן".

בני גנץ  (צילום: אלעד מלכה)
בני גנץ (צילום: אלעד מלכה)

בתוך כך, מסתמן כי באופוזיציה לא מתכוונים להעניק ימי חסד לראש הממשלה החלופי. יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, הגיש היום הצעת חוק לפיה הכנסת תהיה רשאית, לפי דרישה של לפחות 40 מחבריה, לקיים דיון בהשתתפות ראש הממשלה החלופי בנושא שהוחלט עליו.

על פי חוק יסוד הממשלה, וכן תקנון הכנסת, יכולים 40 חברי כנסת ליזום אחת לחודש דיון עם ראש הממשלה, אולם כעת בישראל ביתנו דורשים לשנות את החוק כך שניתן יהיה לקיים דיון כזה גם עם ראש הממשלה החלופי. על פי החוק הקיים, בדרישת 40 חברי כנסת לפחות, רה"מ חייב להתייצב במליאת הכנסת לדיון שאורכו שעה, בסופו יוכל להגיב לטענות חרי הכנסת בנושא מסוים, יש לציין כי כל נציגי הסיעות בכנסת שתמכו בקיום הדיון מקבלים רשות דיבור בדיון זה.

גם יו"ר האופוזיציה רשאי לנאום, כך שהנוהל מאפשר לאופוזיציה לפתוח ולסגור את הדיון. מרגע שנאספו החתימות על יו"ר הכנסת, ניתן לקבוע את הדיון תוך 21 ימים. על הודעת ראש הממשלה בתום הדיון האמור, תקיים מליאת הכנסת הצבעה אחת. הצבעה זו יכולה, לבקשת הממשלה, להיחשב הצבעת אמון בממשלה. רה"מ ויו"ר האופוזיציה חייבים להיות נוכחים במליאת הכנסת לאורך כל הדיון.