השב"כ נגד בנט: בחדשות 12 פורסם הערב (רביעי) כי בשירות הביטחון הכללי זועמים על החלטת שר הביטחון, נפתלי בנט לבטל צו מעצר מנהלי לפעיל ימין קיצוני שחשוד בביצוע פעילות טרור נגד פלסטינים. 

בבסיס המלצת השב"כ למעצר מנהלי, עמד מודיעין מבוסס ואיכותי על רמת מסוכנות גבוהה הנשקפת מפעיל הימין, ומהשב"כ נמסר כי המודיעין היה תקף גם ברגע ביטול הצו. 

גורמים במערכת הביטחון אומרים שההחלטה על ביטול הצו שהשר בעצמו חתם ואישר - נותן רוח גבית לפעילים קיצוניים בשטח. "הפעילים עלולים לפרש זאת כמהלך שנועד להחליש את מערכת הביטחון בפעילותה מול הטרור היהודי ואף להגביר את המוטיבציה שלהם לבצע פעילות אלימה ובלתי חוקית", אומרים גורמים במערכת הביטחון.

במערכת הביטחון מתריעים כי לא רחוק היום שבו עלול להתרחש פיגוע עם נפגעים בנפש כמו הפיגוע בדומא. בשב"כ סירבו להגיב וציינו כי אינם מתייחסים לשיח המתקיים מול הדרג המדיני.

שר הביטחון הגיב לפרסום בנאום בכנס ימינה כפר המכביה ברמת גן: "אני מוקיר ומעריך מאוד את עבודתם של אנשי השב״כ, את ראש השב״כ ארגמן, הם שומרים עלינו ועל ביטחוננו מול טרור ערבי בעזה וביו״ש, הם עושים עבודת קודש. הם לא אויב, הם אחים.
אבל כשר הביטחון של מדינת ישראל וכי שאמון על ביטחון אזרחי ישראל, אני לא חותמת גומי של אף אחד. יש לי תפיסות וערכים, ואנחנו צריכים לאזן בצורה נכונה בין ביטחון המדינה לבין ערכי החירות של המדינה.

בנט הוסיף ואמר "יממה לפני הבאת העציר לבית המשפט, אכן חתמתי על הצו מתוך אינפורמציה מסוימת. אבל אז קרה דבר: בית המשפט והשופט שחררו לחלוטין את אותו עציר אבל לא רק זה, הוא גם ממש דיבר בצורה בוטה ונזף על עצם הבקשה. זה הרים לי דגל אדום וביקשתי לברר האם השופט היה מודע לאינפורמציה הסודית. כשקיבלתי את התשובה שכן, לא מיד שחררתי, אמרתי אני רוצה לבדוק.  במשך יום ארוך עם הרבה שאלות, שאלתי ושאלתי, והגעתי למסקנה שלא מדובר בפצצה מתקתקת, ואין הצדקה למעצר מינהלי".

עוד אמר שר הביטחון: "כן מדובר בבנאדם שעשה לכאורה דברים חמורים ולכן אנחנו כן מגבילים אותו מלהיכנס לאזורי סיכון. אני כן מצפה משב״כ ורשויות החוק להפעיל את החוק ולהגיד כתב אישום. זו הדרך במדינת חוק תקינה. אני לא מקבל שום אלימות, לא של ערבים ולא של יהודים. מי שפוגע בחיילי צה״ל או מפעיל אלימות כנגד ערבים זה דבר חמור מאוד ואף אחד פה באולם לא מקבל את זה. אבל אנחנו לא חותמת גומי".