ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשו היום (חמישי) בקרמלין שבמוסקבה. גורם בפמליית ראש הממשלה חשף כי המנהיגים שוחחו על פרטי תוכנית השלום של טראמפ ועל השפעותיה באזור. כמו כן, שוחחו המנהיגים על ההתפתחויות האחרונות בסוריה וכן על פעולות התיאום הנדרשות בין המדינות. 

"אדוני הנשיא, כל הביקורים שלנו והשיחות שלנו חשובים. הביקור הזה מסמל חימום עוד יותר גדול של היחסים בינינו", פתח נתניהו את הפגישה עם פוטין. "בביקורך בארץ לרגל אירועי פורום השואה הבינלאומי, שוחחנו על כמה דברים שקשורים באזור. קיימנו כמה שיחות עם ידידינו האמריקנים בהקשר לדברים הללו, ואני רוצה לעדכן אותך על התפתחות מסוימת", המשיך נתניהו.

בהמשך דבריו, ציין נתניהו כי פוטין הוא המנהיג הראשון עמו הוא משוחח מאז חזר מוושינגנטון וחשף יחד עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על סעיפי "עסקת המאה", וכי ברצונו לדון אתו ולשמוע את תובנותיו בנוגע לתכנית "על מנת שנוכל לראות כיצד אנו יכולים לשלב את כל הכוחות למען ביטחון ושלום".  

הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו במעמד חשיפת תכנית השלום (צילום: רויטרס)
הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו במעמד חשיפת תכנית השלום (צילום: רויטרס)

תגובתו של פוטין לעסקה מצטרפת לתגובות נוספות בזירה העולמית, שפורסמו מרגע ההצהרה על התכנית. לדברי ג'וסף בורל, דיפלומט בכיר באיחוד האירופי, "ההצעות של טראמפ מעניקות אפשרות לפתוח בשיחות על פתרון בר-קיימא לסכסוך הישראלי-פלסטיני". 

עם זאת, האיחוד האירופי הזהיר כי ישראל והפלסטינים צריכים להציג "מחויבות אמיתית לפתרון שתי המדינות כדרך המציאותית היחידה לסיום הסכסוך". 

צרפת הגיבה גם היא לתוכנית, ומסרה כי פתרון שתי המדינות הוא הכרחי כדי להשיג שלום צודק ובר קיימא בין ישראל לפלסטינים. בהודעה של משרד החוץ הצרפתי נאמר כי "צרפת מברכת על מאמציו של הנשיא טראמפ לגבי המזרח התיכון", וכי היא "תלמד את פרטי התוכנית והבהירה כי כל תוכנית תצטרך להיות בהתאם לחוק הבינלאומי".

בריטניה הצטרפה למדינות המברכות על העסקה, כאשר דוברו של ראש ממשלה בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי מדובר בצעד חיובי. "המנהיגים דנו בהצעת ארה"ב לשלום בין ישראלים לפלסטינים, מה שיכול להוות צעד חיובי בדרך להתקדמות".