כחול לבן זימנה לפגישה שתתקיים מחר את צוותי המשא ומתן של ישראל ביתנו ושל העבודה, זאת בניסיון להקים ממשלה לפני פקיעת המנדט של בני גנץ ברביעי הקרוב, כך דווח היום (שבת) בחדשות 13. במקביל, ראש הממשלה ערך שיחת חירום עם חברי הכנסת של הליכוד, ואמר להם, בין היתר, כי נודע לו שכחול-לבן החליטה להקים ממשלת מיעוט, כך פרסמה לראשונה כתבת חדשות 12 דפנה ליאל. לפי הדיווח, נתניהו אמר לחברי הליכוד כי מדובר ב"אסון", וביקש מהם לסכל את היוזמה. בליכוד אומרים כי הסיעה תתכנס מחר לבקשת נתניהו, אך הישיבה טרם נקבעה רשמית.

נתניהו אמר, בין היתר, לחברי הכנסת ממפלגתו כי "אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת. בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית לביטחון ישראל. זאת פגיעה חמורה בביטחון ישראל".
 
לדבריו, "הם הכחישו כשאמרנו את זה בבחירות. אנחנו צריכים להזהיר מפני הסכנה הזו. אנחנו צריכים לעבוד יחד ולהתריע נגד זה. זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה״ל על ידי שלושה רמטכ״לים לשעבר. אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת. ליברמן לפי כל הסימנים סיכם איתם. אף מהם לא מכחיש. אנחנו נקיים מחר כינוס חירום של סיעת הליכוד. נכנס גם את ראשי המחנה הלאומי. יש לנו אפשרות לעצור את זה. צריך לגבש את הציבור כדי שנפיל את הממשלה הזו מתוך האופוזיציה במיידי. אסור לתת לזה לקרות. בכחול לבן לא מנהלים שום משא ומתן עם הליכוד למעלה מ-10 ימים". 
ליברמן עם גנץ. "ליברמן סיכם איתם". צילום: אבשלום ששוני
ליברמן עם גנץ. "ליברמן סיכם איתם". צילום: אבשלום ששוני


הדיווחים מתפרסמים ברקע פגישתם הצפוייה של הנשיא ראובן ריבלין ויו"ר כחול לבן במוצאי שבת. מדובר בפגישה שנקבעה לבקשתו של גנץ, והיא תתקיים במשכנו הרשמי של ריבלין. בבית הנשיא ציינו כי "הפגישה נקבעה בהמשך לשיחות שמקיים הנשיא עם כלל הגורמים במערכת הפוליטית למען כינונה של ממשלה בהקדם". 

לדברי גורמים במפלגה, מדובר בפגישת שמטרתה היא עדכונו במאמצי הרכבת הממשלה ולשמוע כיצד אפשר לקדם זאת. זוהי הפגישה הראשונה בתוך סדרת המפגשים שהנשיא יערוך עם ראשי המפלגות בשבוע הבא, זאת בהתאם לסיכום שלו עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. המטרה של הפגישות הללו היא מניעת מערכת בחירות נוספת וקידום ממשלת אחדות. כאמור המנדט של גנץ יפוג תוקף ביום רביעי בחצות ועל פי מרבית ההערכות הוא לא צפוי להצליח להציג הרכב של ממשלה. 

נתניהו עצמו צפוי להיפגש עם אביגדור ליברמן מחר בשעה 17:00, לאחר שהפגישה שהיתה אמורה להתקיים ביום חמישי בוטלה ברגע האחרון. שלשום בבוקר החל ליברמן את סבב פגישותיו לקראת קבלת ההחלטה לאן מועדות פניה של מפלגתו ונפגש תחילה עם יו"ר כחול לבן. בתום הפגישה אמר ליברמן: "החלפנו דעות ומה שחסר לי הוא הודעה ברורה וחדה של כל ראשי כחול לבן שהם מקבלים את מתווה הנשיא. מנתניהו שמענו 'לא' חזק. שמענו שהוא לא מקבל את כל ההצעה כפי שהצעתי. לא שמעתי לא אבל לא שמעתי כן בצורה חיובית ופוזיטיבית. זה מאוד חסר. אני אמשיך לעשות את המאמץ למנוע מערכת בחירות שלישית ולהקים ממשלה לאומית רחבה".