פיצוי לימין: ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אמש עם יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ בניסיון להנמיך את מפלס המתיחות שנוצרה בימין בימים האחרונים. המתח עלה בעיקר לאחר ההכרזה שלשום על מינויו הזמני של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) לשר המשפטים - תפקיד שבו חבר מפלגתו של פרץ, בצלאל סמוטריץ', מעוניין מאוד. 
 
בישיבה דנו במינוים של פרץ לשר החינוך ושל סמוטריץ' לשר התחבורה פלוס משרד התפוצות וחברות בקבינט המדיני־ביטחוני - כל זאת בממשלת המעבר עד לבחירות שייערכו בספטמבר. ההחלטה הגיעה בעקבות ההבנה של סמוטריץ' כי תיק החינוך מתאים יותר לפרץ, העוסק בתחום זה שנים רבות.
 
אתמול התעוררה סערה בימין בעקבות הפרסום ב"מעריב־אונליין" של דברים שאמר  בכיר ביהדות התורה: "לא נסכים למינוי קבוע של אמיר אוחנה לשר המשפטים". אותו בכיר הבהיר: "כל עוד המינוי זמני, אנחנו בסדר עם זה. אך לא ניתן שהמינוי יהפוך לקבוע בממשלה הבאה, במקרה שהליכוד שוב ינצח. יש נושאים רבים כמו נישואים, הכרה בהורות, פונדקאות ועוד, שמגיעים בסוף למשרד המשפטים ולשולחן שלו, ואין אפשרות שהוא יוכל להיות שם לקבל את ההחלטות. אוחנה עבד יפה בוועדות והכל בסדר, אבל העובדה שהוא חבר בקהילה הגאה לא תאפשר לו לדחות דרישות שונות, ואנחנו לא נסכים לזה".
 

בישראל ביתנו תקפו את יהדות התורה ואת נתניהו. ח"כ עודד פורר, ראש צוות המו"מ הקואליציוני של ישראל ביתנו, אמר: "הדברים שפורסמו ב'מעריב' מפיו של בכיר ביהדות התורה מוכיחים את מה שאמרנו לאורך כל הדרך - נתניהו נכנע לכל דרישות החרדים והחרד"לים ומוביל את ישראל למדינת הלכה. לפי הפרסום, המינוי הזמני בוצע בשל נטיותיו המיניות של המועמד, והמינוי הקבוע ייפסל בדיוק מאותה הסיבה. זה נראה כמו אובדן עשתונות של השלטון והמשך ישיר של כניעת נתניהו לתכתיבים של המפלגות החרדיות תוך שהוא כבר מכפיף את מינויי השרים לתכתיבים הלכתיים".
 
ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) צייצה בטוויטר: "בעין אחת נתניהו קורץ לקהילה הלהט"בית במינוי אוחנה לשר המשפטים; בעין השנייה הוא קורץ לחרדים שזה רק זמני. אתה חושב שכולם עיוורים? ההתפכחות אפילו בקרב אוהדיך החלה, והיא רק תלך ותתעצם. נכשלת, מספיק".
 
בלשכת נתניהו הכחישו: "לא הועבר שום מסר ליהדות התורה". ביהדות התורה הכחישו כי ביקשו הבהרה מנתניהו על משך כהונתו של אוחנה במשרד המשפטים ואמרו: "לא היה ולא נברא". בלשכתו של אוחנה סירבו להתייחס לידיעות.
 
במקביל דווח אמש בחדשות 12 כי שרת המשפטים לשעבר איילת שקד נפגשה עם גורמים בימין שיש להם מפלגות הרשומות על שמם ושלא נכנסו לכנסת. בפגישות נבחנה האפשרות ששקד תיקח את אחת ממפלגות המדף הללו, תעמוד בראשה ותגיע מעמדת כוח למשא ומתן על איחוד עם יתר מפלגות הימין.
 
בכירים בימין מתחו ביקורת על שקד ואמרו: ״היא מתנהגת כמו ציפי לבני של הימין. בכל יום פועלת מול מפלגה אחרת. יש תחושה שהיא רק מחפשת מקום נוח לחנות בו". אנשיה של שקד טוענים כי ההצעות הללו אכן הוצעו לה, אבל היא דחתה אותן על הסף ואינה מתכוונת לעמוד בראש מפלגה חדשה.

סקר: ממשלת ימין חרדים - גם בלי ליברמן?
 
בסוף השבוע נערך סקר מנדטים נוסף עבור "מעריב סופהשבוע" ותוצאותיו מצביעות, בפעם השנייה ברציפות בתוך שבוע, על כך שלו היו הבחירות מתקיימות היום, נתניהו היה יכול להקים קואליציית חרדים־דתיים־ימין גם ללא ישראל ביתנו.
 
על פי הסקר, שנערך ביממה האחרונה על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, הליכוד הייתה זוכה בבחירות חדשות ב־37 מנדטים, וכחול לבן – ב־33. ישראל ביתנו הייתה זוכה ב־7 מנדטים, יהדות התורה – 8, ש"ס – 7, איחוד מפלגות הימין ובנט ושקד בראשות הימין החדש – 6 כל אחת. מרצ והעבודה - 4 מנדטים כל אחת, חד"ש־תע"ל – 7. רע"ם־בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה.

תמונת הגושים:
הימין – 71 מנדטים, המרכז־שמאל – 49. המשמעות: גם ללא ליברמן הימין יכול להגיע לקואליציה של 64 ח"כים.