במערכת הפוליטית מצפים בדריכות לנאום הבכורה הערב (שלישי) של יו”ר חוסן לישראל הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ, שישיק בביתן 10 בגני התערוכה את קמפיין הבחירות שלו וישבור בכך את שתיקתו המפורסמת. על פי טיוטה של הנאום, שפורסמה אמש בחדשות 12, גנץ צפוי להתייחס לראשונה לאפשרות של הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויאמר: “לא אשב בממשלה שנגד העומד בראשה הוגש כתב אישום”. פירוש הדבר כי הוא אינו פוסל ישיבה עם נתניהו לפני שימוע. 

עוד צפוי גנץ לומר כי “ישראל אינה מלוכה ואין בה מלך או מלכה. משפחת נתניהו אינה משפחת מלוכה, ונתניהו אינו מלך. זו ממשלה רעה ומושחתת שמפלגת את העם”. כמו כן יאמר כי יש לקצוב את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות בלבד. במפלגת חוסן לישראל אמרו אמש כי מדובר בטיוטה וכי ייתכנו שינויים.
את האירוע המסקרן יפתח הערב מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם לשעבר, שיוצב ברשימת המפלגה לכנסת. מיד לאחר מכן יעלה לבמה גנץ, כשברקע יושמע המנון המפלגה שנכתב במיוחד לרגל האירוע. 
 
מילותיו: “אין יותר ימין או שמאל/ יש רק ישראל לפני הכל/ באנו לנצח/ ללכת עד הסוף/ הכוח של ביחד/ עושה לנו רק טוב/ באנו לעשות/ והתחייבנו לנסות/לשים הכל בצד/ לחשוב כמו פטריוט”. הנאום, שימשך כ־15 דקות ויכוון לשעה 20:00, תחילתן של מהדורות החדשות המרכזיות בערוצי הטלוויזיה, נכתב על ידי הצוות האסטרטגי של גנץ, שכולל את איתי בן חורין, חילי טרופר, הוד בצר, רונן צור ומעיין ישראלי.

משה יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
משה יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

בסביבתו של גנץ הדגישו אתמול כי הנאום יהיה ברמת המאקרו, יעסוק בסוגיות מרכזיות ובעמדות עקרוניות, אך לא יירד לרזולוציות של פתרונות פרטניים. פרק נרחב בנאום יעסוק בנושאים חברתיים וישקף תפיסת עולם ברורה והצהרת כוונות. לדברי גורמים שנחשפו לנאום, “לאחר הנאום של גנץ לא יהיה לאיש ספק שמבחינתו מערכת הבחירות הקרובה תהיה קרב בין שני מועמדים, בנימין נתניהו מול בני גנץ”. 
 
מכאן ברור שמבחינתו של גנץ לא בא בחשבון להיות מספר 2 של מישהו והוא זה שיוביל את הגוש. בהקשר זה ידבר גנץ על חיבורים אפשריים כדי להביא להחלפת השלטון. במפלגתו מנהלים מגעים קדחתניים עם מפלגת תל”ם בראשות משה (בוגי) יעלון. רוב הנושאים כבר סוכמו ועיקר המחלוקת הוא בנושא השריונים. 
 
יעלון אמור לקבל שלושה מקומות בעשירייה הראשונה ברשימה המאוחדת. אולם גורמים בסביבתו של גנץ טוענים כי מדובר ב”מחיר” מוגזם לאור הסקרים, שאינם נותנים למפלגת תל”ם של יעלון סיכוי לעבור את אחוז החסימה. גנץ יישא את נאומו על גבי במת עץ שנבנתה במיוחד ויקריא אותו משני פרומפטרים שהוצבו משני צדי הבמה. כ־500 אוהדים ופעילים של המפלגה יישבו בטריבונות מיוחדות שנבנו לצורך זה.
 
לבאים יחולקו חולצות הנושאות את דיוקנו של גנץ ואת הכתובות “כי צריך אחרת” ו“ישראל לפני הכל”. במפלגתו של גנץ נערכים לכך שמיד בתום הנאום תחל מתקפה מתוזמרת נגדו מצד הליכוד, הימין החדש ושאר מפלגות הימין, הרואות בו את האיום האלקטורלי המרכזי בבחירות הקרובות.