יו"ר המחנה הציוני, חבר הכנסת אבי גבאי, אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה כי "לא המערך סגר את חדר המיון בקריית שמונה ולא המערך משלם משכורות לחמאס. כולנו רואים את מה שנמצא על סדר היום של הכנסת השבוע: טיפול במשבר החצבת והחיסונים נדחה, סכנת האופניים החשמליים נדחה, פשיעה חקלאית נדחה תחבורה ציבורית בשבת נדחה. השריפות בדרום לא על סדר היום בכלל. אבל מה נתניהו כן מקדם בכל הכוח? עוד תוספת שערורייתית של 60 מיליון שקלים למטוס ראש הממשלה המיותר. אתם יודעים מה הייתי עושה ב 60 מיליון? הייתי מפעיל את חדר המיון בקריית שמונה במשך 20 שנים".

"מצביעי הליכוד לא תמימים, והם לא בכיס של אף אחד. אז המצביעים הליכודניקים הצביעו בנהריה, בחיפה, בירושלים. הם נהרו לקלפיות והצביעו למען שינוי. במסע הבחירות של רבין ב-92, ידידי עמיר פרץ אמר למצביעי הליכוד: "לא אתם עוזבים את הליכוד. הליכוד - עזב אתכם". אני אומר לכם היום - לא אתם עוזבים את נתניהו. הוא השתעמם מכם ועזב אתכם. כולנו רואים את הפיאסקו בעזה ומבינים את גודל הכישלון. בביטחון כולם יעשו הכל, בכדי לשמור על המדינה שלנו ומה שנותר זה מי באמת ידאג לעם? למי עוד אכפת? מי מתעניין בחיים של הצעירים ומי בא עם תכניות אמיתיות לעשות שינוי? מצביעי הליכוד מתחילים להבין שהסיסמא "אין אלטרנטיבה" היא בסך הכל קמפיין ולא מציאות". 
"אנחנו מכינים את האלטרנטיבה", אמר גבאי. "בחודשים האחרונים אנחנו בונים תכניות שיחזירו את המדינה למסלול. בחינוך, בבריאות, בדיור, בתחבורה ועוד.  שיוציאו את ישראל מהקיפאון ויחזירו אותה למסלול הציוני. בבחירות המקומיות, בכל הארץ, הקניבליזם של נתניהו הפסיד. ישראל ניצחה. זה מה שיקרה גם בבחירות הארציות. אנחנו ננצח ונחזיר את המדינה שלנו לדרך רבין".


יקבל קולות ממצביעי הליכוד? אבי גבאי. צילום: מרק ישראל סלם



לבני: "חבורה שמצפצפת על החוק"



לאחריו דיברה יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני, ואמרה בפתח דבריה כי "אנו מברכים על הסנקציות נגד איראן ומזהירים שבינתיים איראן מתבססת בסוריה. זה כשל מדיני קולוסאלי בו ישראל ניצבת לבדה מולו. כשאנחנו אומרים איראן זה כאן - זה החיים עצמם. בזמן שכישלון הכניעה המבישה לחמאס מתורץ בצורך להתמודד עם הצפון - אז הכישלון חוצה את שני הגבולות.

"הממשלה מפרה את כל העקרונות בהתנהלות של מדינה מול ארגון טרור. מקימה בעזה את חמאסטן באופן רשמי ומשלמת בפועל לטרוריסטים של חמאס משכורות חודשיות. זה מסר של חולשה לכל הקיצונים באיזור. הממשלה מגלה באיחור כמה היא נזקקת לאבו מאזן כעלה תאנה והעיקר שצעקו פושעי אוסלו".
לאחר מכן, עברה לבני מ"פושעי אוסלו" ל"גנבי הסיפוח", לדבריה. "ראש הממשלה מסר לבית היהודי את ההגה של המדינה. הם עכשיו מעבירים בחוק את סמכויות הממשלה ביהודה ושומרון לחטיבה להתיישבות הנשלטת על ידי הבית היהודי. זו שפועלת מתחת לשולחן בכספי הציבור, בלי פיקוח ציבורי. הם מובילים את חיילי ומפקדי צה״ל לבית הדין הפלילי בהאג".
"במקביל, כדי שעורכי הדין של הציבור - היועצים המשפטיים - לא ירימו דגל אדום כדי לייצג את האינטרס הציבורי הם מסרסים אותם, מחליפים אותם ותוקפים אותם. זאת חבורה שמצפצפת על החוק, מצפצפת על הציבור ועל הכסף שלו, על האינטרס שלו והופכת את כל עם ישראל בני ערובה של קיצונים שכופים עלינו חתונת דמים נמשכת עם מליונים של פלשתינים. זה קצת יותר חמור מקבוצה שצעקה בהפגנה".